Jak hrát prim v komunální politice

Datum vydání: 27. 10. 2022

Přinášíme vám hlavní myšlenky řečené na webináři Jak hrát prim v komunální politice, kterého jste se mohli zúčastnit v říjnu. O své zkušenosti se podělili experti na politickou komunikaci - František Brož, ředitel Asociace moderně komunikujících samospráv a PR specialista, Jakub Splavec, strategický PR konzultant, expert na politický marketing a Talent roku 2021, Jiří Chvojka, politický konzultant, ředitel agentury Extender a předseda představenstva Komory Public Relations, a Tomáš Vitásek, Product Manager společnosti Monitora Media.

 

 

Rychle a stručně, aneb Co byste měli vědět, pokud chcete uspět v komunální politice.

1. V komunální politice vidíme rezistenci vůči komunikačnímu smogu a neplatí zde, že čím víc komunikačních kanálů, tím větší úspěch. 

2. Vítězí ten, kdo umí dostat informace v pravý čas přímo k lidem, naslouchá a vnímá změny nálad v obci a požadavků na samosprávu. V české komunální politice funguje paternalistický přístup.

3. Obce většinou nemají ani kontakty na své obyvatele a nejsou schopny je efektivně oslovit. Jen u obcí do cca 300 obyvatel je možné použít „word of mouth“ a nechat informace šířit pomocí místních „influencerů“.

4. Role sociálních sítí se v tomto odvětví přeceňuje – už je v komunální politice za zenitem, často není ani jasné, který profil dané radnice je ten oficiální. Často se při změně politických představitelů nepředají přístupy k profilům.

5. Program pro komunální politiku musí být jednoduchý a realizovatelný s maximálně pěti body. A jen jeden může být obtížný a dlouhodobý, ostatní musí být splnitelné v daném volebním období.

6. Negativní témata v komunálních volbách nefungují.

 

Zajímá vás víc? Staňte se naším členem a získejte přístup k záznamům našich vzdělávacích akcí. Přihlášku vyplníte jednoduše na našem webu.