APRA: Čisté příjmy českých PR agentur stále rostou

Datum vydání: 5. 9. 2018

Čisté příjmy PR agentur, očištěné od nákladů třetích stran, vzrostly vloni o necelých 6 %. Zatímco předloni dosáhly hodnoty 638 milionů Kč, v loňském roce se vyšplhaly na 675 milionů Kč. Pro rok 2018 jsou očekávání agentur taktéž optimistická. Vyplývá to z oborového průzkumu, který pro Asociaci PR agentur (APRA) zpracovala společnost STEM/MARK.

Letošní rok je z pohledu PR služeb podle 17 % agentur výrazně lepší a pozitivnější než ten minulý. Mírné zlepšení vnímá třetina PR subjektů a stejné procento jej hodnotí totožně jako rok předcházející. Necelá pětina uvedla, že cítí nebo předpokládá mírné zhoršení. Novými výzvami se přitom pro PR firmy na českém trhu staly hlavně efektivní měření dopadu nabízených služeb nebo boj s konkurencí z jiných marketingových disciplín.

Nejvyšší nárůst nových zakázek hlásí 44 % z oslovených agentur v oblasti sociálních médií a vedení komunit. Více zde.