Covid ve Vodafonu propojil více než 2 300 zaměstnanců

Datum vydání: 28. 3. 2022

Během pandemie mohlo kvůli dlouhodobému režimu home office dojít k přetrhání vazeb a narušení kontaktu mezi zaměstnanci. Ve Vodafonu se k této výzvě postavili čelem a překlopili svou strategii i hodnoty do virtuálního prostředí. Nově nastavená interní komunikace vytvořila nebývale aktivní vazby a propojila více lidí než kdy dřív. Na online platformě Future Ready Interka se setkalo více než 2 300 kolegů.

Online Future Ready Interka je součástí celkového konceptu změny Future Ready Vodafone. Ve Vodafonu vědí, že nic už nebude jako dřív a že se zaměstnanci do kanceláří naplno nevrátí. Vytvořili proto pro kolegy jasnou a srozumitelnou komunikaci, díky níž mohou být součástí budoucnosti. K dispozici mají několik nástrojů, ať už jde o novátorské setkávání vedení firmy se zaměstnanci, atraktivní formáty podporující firemní hodnoty nebo praktické a rychlé Vodafone Espresso.

  • ExCo Live – pravidelné online setkání vedení firmy se zaměstnanci – aktivní a otevřená komunikace (díky #sli.do se může každý zeptat na cokoli)
  • Workplace – firemní sociální síť, na kterou se všichni ve Vodafone přesunuli během pandemie (srpen 2020)
  • Streaming (webináře) – tematicky zaměřené akce (např. Mezinárodní týden žen, Health&Safety webináře či interní soutěž Vodafone Heroes)
  • Nové atraktivní formáty – týkají se zejména firemních hodnot (Spirit setkání), témat, jež jsou pro Vodafone klíčová (diverzita, pomoc zdravotně znevýhodněným kolegům apod.) nebo jsou pro kolegy zdrojem inspirace i zábavy (F@ckUp)
  • Vodafone Espresso – jednou týdně souhrn toho nejdůležitějšího, co se ve firmě událo

Tak jako Dalibora naučila nouze housti, interku ve Vodafonu naučila pandemie maximálně pracovat smart&simple&digital. Future Ready Interka komunikuje firemní strategii a hodnoty, umožňuje dialog mezi vedením a zaměstnanci a zastřešuje nezbytnou komunikaci. 

 

Cílem je, aby všichni věděli všechno, co potřebují. V hlavní skupině na Workplace je kolem 2 000 aktivních uživatelů, kteří obsah pravidelně čtou a komentují. Celkem se tedy daří zasáhnout zhruba 87 % zaměstnanců. Setkání ExCo Live mívá kolem 1 000 zhlédnutí, newsletter Espresso má pravidelnou 80–90% míru otevření. Co se týče streamů, hodně záleží na tématu. Na webinář s Honzou Vojtkem nebo Evou Holubovou se podívalo až 1 000 lidí (naživo i ze záznamu), což je zhruba 10krát víc lidí, než kolik by se jich vešlo do největší zasedačky na Stodůlkách. Díky streamingu se jim také daří jednoduše šířit obsah do regionů, což bylo dříve problematičtější.

Future Ready Interka má de facto nulový budget, protože si téměř vše dělají ve Vodafone sami. Za poslední rok investovali pouze do lepšího streamingového vybavení (kamery, mikrofony) a do nákupu licence na StreamYard. Během roku vysílali 24 ExCo Live a dalších 40 online eventů, které by normálně stály desítky tisíc.

Autoři projektu si odnesli trofej za 1. místo v kategorii Interní komunikace a employee engagement v soutěži Zlatý středník 20/21.