Forum Media tento rok nezklamalo a přivedlo do Česka řečníky z celého světa

Datum vydání: 17. 10. 2019

Andrej Kiska, Facebook, Google, Ogilvy, Adweek a další. Zúčastnili jsme se konference Forum Media a přinášíme Vám několik zajímavých postřehů a rad od skvělých řečníků nejen z Česka. 

Madhav Chinnappa, Director of News Ecosystem Development z Google

Petr Dvořák, generální ředitel ČT

Andrej Kiska, bývalý prezident Slovenské republiky

Andrej Kiska: "Díváte se na mě jako na úspěšného člověka, byl jsem manažerem roku, filantropem roku, prezidentem. Ale víte, kolik je za mnou neúspěchů a pádů?" Každý žijeme život v sinusoidě, nepodléhejme euforii, když se nám daří, abychom byli schopni vstát, až se nám dařit nebude, varuje Kiska.

»»»

Za americký Adweek přišel David Griner s přednáškou na téma 5 dovedností, které definují dalších 30 let marketingu a médií:

  1. Přizpůsobivost. Naučte se být flexibilní a hledat nové příležitosti.
  2. Podnikání. Zakládání nových podniků je cestou, jak měnit budoucnost.
  3. Mít nápad. Nápady ovlivňují vaše rozhodnutí a pomohou vám růst.
  4. Empatie. Svět, ve kterém budou vyrůstat naše děti, je komplikovaný. Pečujte o ostatní.
  5. Odvaha. Postavte se za rozhodnutí, která jsou pro budoucnost správná. Neplýtvejte svým časem, mějte odvahu se zmýlit a jít dál.

»»»

Vojtěch Foukal z Visibility shrnuje 4 otázky, na které byste se měli pravidelně ptát, pokud chcete vést úspěšný online business:

  1. Jaké % uživatelů projde celým procesem? 
  2. Jaké % projde jednotlivými kroky (stránkami)? 
  3. Které položky nejdéle trvají / nejčastěji opravují? 
  4. V jakých momentech nejčastěji opouštějí proces?

»»»

Josef Hlaváček z Facebooku představil možnosti Facebook Marketplace, Instagram Shopping a Instagram Checkout. Tyto platformy vycházejí vstříc požadavkům publika: rychle najít a koupit. Jinou cestou může být nabízet produkt ve Facebook skupinách, až 77 % lidí je otevřeno těmto nabídkám v oblasti módy, u jídla je to 72 %.

»»»

Česká televize je na tom s důvěrou u veřejnosti podobně jako významná zahraniční média. Petr Dvořák, generální ředitel ČT dále zodpovídá dotazy ohledně schvalování výroční zprávy televize, o další hlasování se poslanci pokusí zítra. Důvěru v ČT tato jednání mohou ohrozit.

»»»

Madhav Chinnappa, Director of News Ecosystem Development z Google právě hovoří o roli žurnalistiky v digitální éře. Google představil Google News Initiative posilující kvalitu práce novinářů, která umožňuje lépe komunikovat s cílovou skupinou a využívat nejnovější technologické nástroje. Tato otevřená digitální platforma si také klade za cíl budovat pro zpravodajství lepší zítřky skrze spolupráci s inovatory.

»»»

Jiří Langpaul z WeAreGinger shrnuje základní princip funkčních reklamních kampaní:

  1. Zápletka v obrázku a přímý headline, nebo 
  2. Zápletka v headlinu a přímý obrázek. Problém vzniká, když headline i obrázek mají zápletku, nebo naopak neříkají vůbec nic.

»»»

Tomáš Belko z Ogilvy a jeho dvě zprávy:

  1. Je to strach, který nám brání dělat dobré kampaně.
  2. Podceňujeme sílu hudby, dejme jí víc prostoru. Nám nezbývá nic jiného než souhlasit.

»»»

A na závěr 30 let reklamy pohledem zpět

Humor v reklamě? Ve světě se říká, že nesmí přebít obsah sdělení. U nás v Česku ale vtipná reklama vždy perfektně funguje! Prostor pro kreativu je ale mnohem menší než před 30 lety, kdy údajně uspěla "každá hovadina", když to klient zaplatil :)