Monitora 2.0

Datum vydání: 6. 3. 2019

Monitora.cz prošla největším updatem od svého spuštění. Předělali jsme prakticky celou aplikaci od základu a výsledek posouvá možnosti práce s monitoringem, analýzou, měřením a reportingem médií v ČR o skok dopředu.

Na nové verzi jsme pracovali více než rok, a co se týká vývoje, byla to bez nadsázky asi nejnáročnější etapa v našem snažení. Než se dostanu k výčtu novinek, začnu možná trochu zeširoka. Pokud vás jen zajímá, co, a ne proč, tedy jak vypadá Monitora 2.0, a ne proč jsme ji vlastně dělali, tak první část můžete klidně přeskočit :).

Proč měníme to, co funguje:

Na Monitoře jsme začali pracovat před pěti lety hlavně proto, že se monitoring médií v Česku kvůli monopolnímu prostředí dlouhé roky prakticky nevyvíjel a nepřinášel zásadní inovace. Byla tu příležitost to změnit. Skočili jsme do toho doslova po hlavě. Přes dva roky jsme vyvíjeli Monitoru v „garáži“, bez financování, klientů a často i bez „světla na konci tunelu“. Dělat aplikaci a servis skokově lépe byla jediná šance, jak uspět na z velké části obsazeném trhu.

Po letech vývoje a dalších dvou letech na trhu je nás přes 40, máme stovky skvělých klientů a hlavně věříme, že jsme do lokálních vod přinesli mnoho inovací, které pomáhají stovkám firem v ČR lépe komunikovat, monitorovat, měřit a plánovat své PR a komunikaci. Mimo jiné monitoring zmínek v reálném čase, před Monitorou to bylo „do druhého dne“, náhledy všech článků v tisku i archivu, dosah na sociálních sítích. Jako první jsme přinesli automatickou analýzu a měření medializace v rámci aplikace, zjednodušili pricing a mnoho dalšího. Navíc díky konkurenci se i trh probral ze zimního spánku, a z některých našich nápadů se tak mohou těšit i klienti konkurence, což je dobře.

Nespíme na vavřínech, dělat nové věci nás baví víc než cokoliv jiného. Inovaci máme stále v DNA, naším cílem není jen pomoci PR specialistům a manažerům lépe měřit a monitorovat média, chceme jít dál a pomoci značkám lépe komunikovat, tvořit zajímavý obsah a obecně umožnit dělat „Píáristům“ a mluvčím práci lépe, rychleji, efektivněji, nově, chytře. Hlavně díky skokově lepšímu monitoringu médií se nám podařilo na trhu uchytit, prostě „vorsprung durch technik“. :) 

Je na čase monitoring zase posunout a přidat velkou porci skvělých funkcí, o kterých se českým a někdy i evropským uživatelům mohlo zatím jen zdát. Rok jsme proto pracovali na nové verzi systému, a nebyl to jednoduchý rok. Monitoru jsme přepracovali prakticky kompletně tak, aby využila veškerý potenciál dat, která máme k dispozici. Na konci roku máme zcela novou Monitoru 2.0, která posouvá možnosti práce s monitoringem, analýzou, měřením, reportingem médií v ČR o skok dál. 

Tak konečně co je nového:

Uživatelské rozhraní je kompletně nové, nejen vizuálně hezčí, ale hlavně o hodně funkčnější a přehlednější. Je možné zobrazit více témat najednou, filtrovat články dle sentimentu, zdroje, poznámek, autora a data, seřadit články dle textové shody nebo mediální relevance. Detail článku, a hlavně jejich procházení vám, alespoň doufáme, vezme dech. Zobrazujeme jak originál, tak přepis, a navíc nově identifikujeme i entity článku – lokace, osoby nebo firmy, které článek zmiňuje. Přidali jsme úpravu rozhraní, možnost zobrazit hodnoty jako je AVE, GRP, čtenost tisku, návštěvnost webu a další. Dashboard si nyní můžete nastavit plně dle svých preferencí. 

Responzivita aplikace Monitora jede na všech zařízeních, a to plnohodnotně. Žádná ořezaná verze pro mobilní zařízení, nebo zjednodušená mobilní aplikace na chytrém telefonu, ale vše, co funguje na počítači, využijete i ve svém mobilu. 

Emailové reporty lze posílat přímo z aplikace, včetně možnosti přidat vlastní komentáře či manažerské shrnutí. Máte možnost zvolit si grafickou podobu e-mailů a přesně definovat, jak má výsledný report vypadat. Dále je možné velmi detailně zvolit rozvrh odesílání pravidelných reportů a mnoho dalšího. Navíc jsme přidali i historii reportů, takže si můžete již odeslaný report poslat znovu.

Přehrávání audia a videa přímo v aplikaci, dokonce u toho můžete procházet obsah a přehrávání se nezastaví. 

Analýza je také kompletně přepracovaná. Nově lze exportovat grafy, porovnávat až pět témat vůči sobě a měnit výstupy – typy grafů, sledovat sentiment, mediatyp. Navíc můžete celou analytiku rovnou exportovat a vytvořit si tak analýzu na klik.  

Zdroje jsou klíč k dobrému monitoringu, to víme dobře. Proto jsme přidali manuální přepis dalších pořadů ČRo – 2x denně Hlavní zprávy, Hlavní zprávy – publicistika, Pro a proti, Interview Plus, Host Lucie Výborné / Radiožurnálu, Jak to vidí, Poradna, Ranní host. Máme skvělý tým bezmála dvaceti přepisovatelů, kteří zprávy denně manuálně přepisují. Stroje tu tak pomáhají, ale texty tvoří člověk.

Export příspěvků je možné upravit a řadit dle mediální relevance, případně manuálně. Články do exportu můžete přidávat z monitoringu i archivu, před exportem zobrazit jejich náhled nebo rovnou poslat e-mailem. Navíc jsme přidali i historii exportů, takže se můžete vrátit k aplikaci, kdykoliv potřebujete. 

Portfolio představuje úplně novou část aplikace, ve které zobrazujeme všechny články roztříděné dle témat, tak aby bylo možné na medializaci nahlížet v kontextu. Pokud chcete mít rychlý přehled, co se píše o vaší značce, konkurenci, trhu a dalších tématech, tato funkce je přesně pro vás. Navíc máte možnost svá témata seskupit do nadřazených skupin, tzv. Portfolií. Díky tomu získáte ještě větší ucelený přehled o medializaci určité skupiny témat.

Poslední novinkou, o které bychom Vám chtěli dát vědět, je Roadmapa. V Roadmapě naleznete novinky, plánovaná vylepšení, připravované změny a i nápady, o kterých teprve přemýšlíme. Také zde můžete ovlivnit, jakým směrem vaši aplikaci budeme posouvat dál.


Je toho o hodně víc, tím hlavním je ale kompletně jiný zážitek z používání aplikace. Nicméně, vyzkoušet aplikaci můžete sami. Pokud máte přihlašovací údaje, stačí je jen zadat na https://app.monitora.cz/, pokud ne, tak se registrovat tamtéž. Pro stávající zákazníky je upgrade samozřejmě bezplatný, za své peníze toho tedy dostanou o mnoho víc. 

Za všechny 

Tomáš Berger, CEO, [email protected]