Největší komunikační soutěž v Česku Zlatý středník právě odstartovala

PR Klub zahájil 22. ročník komunikační soutěže Zlatý středník, která si udržuje přední postavení v počtu přihlášek na tuzemském trhu. Účastníci komunikačních projektů a firemních médií mohou i letos soutěžit v 20 hlavních a 9 oborových kategoriích. Pro Slovensko se zároveň soutěž otevírá již popáté. Novinkou soutěže je zdůraznění efektivity projektů a nový soutěžní systém. Přihlašovatelé mají možnost do 7. února využít zvýhodněné "early birds" registrace. Slavnostní vyhlášení těch nejlepších komunikátorů Česka a Slovenska se uskuteční v září. A ti nejlepší opět postoupí do celosvětové soutěže World Public Relations and Communication Awards, která v září navazuje.

 

 

V předchozím roce, ve kterém porota vyhodnotila 659 přihlášek, se nepopulárnějšími kategoriemi soutěže staly Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG a Integrovaná kampaň. Mezi početně obsazované kategorie dále patřily například Využití sociálních sítí a influencer marketing, PR event nebo Brožura, ročenka a katalog. Mezi oborovými kategorie pak zazářil Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie.

Kritérium měření efektivity posiluje

PR Klub odstartoval začátek roku 2024 spuštěním cyklu přednášek o měřitelné komunikaci. Téma vlivu komunikačních aktivit a jejich měřitelných dopadů na byznys se rozhodl promítnout i do soutěže Zlatý středník. „Představujeme novou Grand Prix Měření efektivity a zároveň jsme posílili bodovou váhu tohoto kritéria napříč kategoriemi. Proto je také kladen důraz na co nejpřesnější uvedení rozpočtu v přihláškách a na způsob vyhodnocování výsledků komunikačních aktivit,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

Tradiční přidanou hodnotou Zlatého středníku jsou zpětné vazby k jednotlivým přihlášeným projektům či firemním médiím. „Posíláme přihlašovatelům písemnou zpětnou vazbu na každý přihlášený projekt. Poroty odborníků věnují svůj čas všem přihláškám a ke všem také vypracují doporučení. S ním pak může přihlašovatel dále pracovat a reálně dále zvýšit kvalitu své práce,“ doplňuje Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.

V loňském roce vyhodnotilo přihlášky do 29 kategorií celkem 115 porotců během 19 setkání porot. Mezi porotce organizátoři soutěže každoročně vybírají seniorní odborníky, kteří dosahují skvělé práce nejen v oblastech public relations a public affairs, ale i na poli sociálních sítí, marketingu nebo tvorby grafiky a audiovizuálního obsahu.

PR Klub opět přihlásí úspěšné projekty do celosvětové soutěže

Porotci udělí první tři místa, ceny Top rated za mimořádně hodnotný prvek kampaně či projektu a pět prestižních ocenění Grand Prix: Projekt roku, Nejlepší agentura, Talent, Osobnost PR a nově zmíněné Měření efektivity. Úspěšné projekty navíc dostanou šanci zabojovat o světové ocenění, což v loňském roce přineslo zlato jak do České republiky, tak na Slovensko. Oba dva postupující projekty zvítězily v globálním klání World Public Relations and Communication Awards, kterou pořádá mezinárodní oborová organizace Global Alliance for Public Relations and Communication Management. PR Klub se chystá i nadále podporovat ty, kteří si zaslouží mezinárodní uznání.

Mezi nejúspěšnější zadavatele s více než čtyřmi nominacemi na vítězství loni patřili (podle abecedy) Akademie věd ČR, Česká bankovní asociace, Česká televize, Institut klinické a experimentální medicíny, MARS, McDonald's ČR, Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa a Škoda Auto. Z agentur nejvíce zabodovaly Boomerang Communication, MSL Czech Republic / Leo Burnett Prague, Ogilvy, PR Clinic, Svengali Communications a Zaraguza.

Registrace ve třech vlnách, ceny zůstávají stále stejné

Zásadní proměnou prošel soutěžní systém, který nově nabízí nejen přehledné registrace projektů, ale i správu faktur nebo později objednávku vstupenek či příjem zmíněných zpětných vazeb. Díky tomu získají přihlašovatelé kompletní přehled o celém průběhu soutěže od ledna do září. Ceny za přihlášky se přitom ani v tomto roce nemění a každý může využít cenových vln, které končí postupně během února a března.

Slovensko se zapojí již popáté

Zlatý středník již pátým rokem přijímá přihlášky také ze Slovenska. „V loňském roce došlo k navýšení přihlášek ze Slovenska na celkový počet 139, což tvořilo více než pětinu všech přihlášek. Slovenské kampaně mnohokrát zazářily na prvních místech, čímž se potvrzuje, že za nimi stojí potřebný insight a vhodná strategie s měřitelnými výsledky,“ říká Štefan Frimmer, spoluzakladatel platformy Komunikačních expertů, který na Slovensku získal cenu ‚PR osobnost roku‘ a soutěž zaštítí i letos. „Tato zdravá konkurence českých a slovenských projektů je velmi přínosná a oboustranně inspirativní. Z pohledu porotkyně mohu potvrdit, že ti nejlepší vynikají nejen v samotné realizaci, ale především v nápadu založeném na získaných datech a přesném definování cílů a měření výsledků. Slavnostní vyhlášení zase dává prostor pro skvělý networking," dodává Simona Mištíková z agentury DIVINO.

Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na https://prihlaska.zlatystrednik.cz/ do 31. března. Soutěž Zlatý středník pořádá již od roku 2002 profesní organizace PR Klub.

Nabídka snížené ceny za přihlášky do hlavních kategorií platí do 7. února. Sleva činí 1 000 Kč, čímž cena za přihlášení klesá na 4 950 Kč bez DPH. Poté následuje druhá vlna registrací za 5 950 Kč bez DPH až do 7. března. Poslední tři týdny v březnu je možné přihlašovat projekty za 6 950 Kč bez DPH. Přihlášení do oborových kategorií zůstává cenově po celou dobu neměnné, a to 1 950 Kč bez DPH. 

Mezi partnery soutěže patří Mediaboard, Slovenská sporiteľňa, T-Mobile, Seyfor, Hero & Outlaw, Visit Portugal, MACEK.LEGAL, Hitrádio, Radiohouse, dm drogerie, CzechTourism, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Bohemia Sekt a Smilebox. Mediálními partnery soutěže jsou Marketing&Media a CNN Prima News.

 

Kontakt pro média

Pavel Vlček,
předseda Výkonného výboru