Osobností PR se pro rok 2020 stala Simona Kijonková, talentem Jakub Splavec. ČT edu je nejlepším covid projektem a nejlepší agenturou This is Locco ze Slovenska

Známe vítěze soutěže Zlatý středník 20/21, která už 19. rokem oceňuje nejlepší komunikační projekty a firemní média. Během slavnostního vyhlášení si finalisté převzali celkem 88 cen za české a slovenské projekty ve 32 kategoriích. Titul osobnost PR získala Simona Kijonková, Talentem se stal Jakub Splavec. Trofej Grand Prix pro Nejlepší agenturu si odnesla slovenská This is Locco. Nejlepším covid projektem byly vyhlášeny webové stránky ČT edu od České televize. Nejvíce trofejí si odnesla společnost Škoda Auto.

Kdo zvítězil v jednotlivých kategoriích?

Ocenění v nejpopulárnější kategorii Společenská odpovědnost a udržitelnost si odnesla IKEA za projekt Bezpečný domov. 1. místo v kategorii Integrovaná kampaň obsadila slovenská 365.bank s projektem Reklamy z obývačky. Nejúspěšnější Launch, relaunch, rebranding se podařil Divadlu Spejbla a Hurvínka ve spolupráci s agenturou Touch Branding.

Mezi silnou konkurencí v kategorii Audio a video prezentace zvítězil příběh Zdenka F. Daneše zpracovaný agenturou Motionhouse pro společnost Realdealcyclephile (Isadore). Akce odhalující první český 3D tištěný dům s názvem Prvok si zasloužila první místo v kategorii PR event. Virtuální influencerka Bejby Blue, kterou vytvořila slovenská agentura This is Locco pro Tatra banku, získala prvenství nejen v kategorii Využití sociálních sítí a influencer marketing nebo Finanční služby, ale také si odnáší cenu Grand Prix pro Nejlepší agenturu.

Vítězem kategorie Struktura, obsah a storytelling se stal projekt Fosílie společnosti E.ON Energie vytvořený agenturou Elite Solutions. Cenu za nejlepší Kreativní ideu si odnesla organizace Díky, že můžem s kampaní Online svíčka. 1. místo v kategorii Nízký rozpočet a jeho efektivita vybojovala organizace AdHackers s projektem Pomoc sousedům.

Interní komunikaci a employee engagement ovládla komunikační strategie společnosti Vodafone s názvem Future Ready Interka. Krizovou komunikaci, komunikaci změny a public affairs dle poroty nejlépe zvládla Škoda Auto během šesti nestandardních týdnů v době pandemie covid-19.

V kategorii Webových stránek nejvíce zaujal projekt ČT edu od České televize, který se současně stal Nejlepším covid projektem, a získal tak prestižní ocenění Grand Prix. Za nejlepší Mobilní aplikaci a inovaci porota zvolila projekt Zastavme společně šíření koronaviru s aplikací Mapy.cz od Seznam.cz.

Mezi Tištěnými externími časopisy a novinami uspěl časopis AΩ / Věda pro každého od Akademie věd. V konkurenčním klání o nejlepší Tištěný interní časopis a noviny zvítězil časopis Drive od Direct Parcel Distribution. Ocenění za nejlepší elektronický časopis a blog získal Tchibo Blog vytvořený agenturou Follow Bubble.

Nejlépe hodnoceným Newsletterem se stal HRnek LMC od společnosti LMC a agentury Boomerang Communication. Největšího uznání v kategorii Brožura, katalog a leták se dostalo knize Metrostav 50 vydané k 50. výročí společnosti. Trofej za první místo v kategorii Výroční zpráva získala Nadace Via.

Porota zvolila Osobnost PR a Talent pro rok 2020

Cenu pro Osobnost PR převzala Simona Kijonková za dlouhodobé úspěšné budování značky Zásilkovna a za otevřenou a efektivní komunikaci, která byla společnosti oporou zejména během náročné pandemické situace.

Letošním Talentem Zlatého středníku se stal Jakub Splavec, který díky své bohaté agenturní praxi publikuje v médiích, pracuje na osvětě oboru PR a nárazově přednáší na středních a vysokých školách. V současnosti působí jako strategický poradce především nové vlny českých politiků.

Slavnostní vyhlášení výsledků se konalo v hotelu Vienna House Diplomat Prague v Praze. Přihlášené projekty hodnotilo 15 porot složených z téměř stovky odborníků na komunikaci, PR, marketing, grafiku a expertů z dalších přidružených disciplín. Zlatý středník každoročně pořádá oborová organizace PR Klub sdružující více než 270 profesionálů z oblasti public relations a komunikace. 

 

Kompletní výsledky naleznete na www.zlatystrednik.cz.

Partnery soutěže jsou Bohemia Sekt, Coca-Cola HBC, Coworkers AI, Dáme jídlo, Huawei, LK Production, MasterCard, Monitora Media, Orange, Plzeňský Prazdroj, Smybox, Tion, Vienna House a Víno Hruška.

Kontakt pro média

Pavel Vlček,
předseda Výkonného výboru