Přehled vánočních reklam 2019, které byste měli vidět

Datum vydání: 9. 12. 2019

Dlouho očekávané vánoční spoty zaplnily televizní obrazovky i online kanály. Společnosti Kofola a Orion po mnoha letech mění svá videa, obchodní řetězce opět cílí na silné emoce. Vybrali jsme pro vás vánoční kampaně, které by neměly uniknout vaší pozornosti. A co všechny spojuje? Značky ve většině případů vsadily na dětské nadšení a prožívání magického kouzla svátků.

Vodafone se v letošním roce drží hesla, že lidská síť dokáže zázraky. Ve svém vánočním spotu dá nahlédnout do zákulisí příprav dětské vánoční besídky, kde mohou klíčit úzkosti a strachy, ale i podpora a silná přátelství. Tváří značky se v červnu stal Ondřej Vetchý, který zde nesmí chybět. Na reklamě se podílela agentura McCann. 

Letos rozhodně nejvíc překvapila vánoční kampaň Kofoly. Snad každý zná již 16 let (!) starý příběh o tátovi a malé holčičce, která při "procházce lesem" sladkým hláskem pronáší, že nemusí čekat na zlaté prasátko do večera, protože jedno už vidí. Jak celý příběh dopadl, nám prozradila agentura WMC Grey. Riskantní předělávka dopadla skvěle. A jak zní nové poselství? Zlaté prasátko může vidět každý, protože stačí pohlédnout ke hvězdám.

Autorem asi nejdojemnějšího vánočního spotu 2019 je obchodní řetězec Albert. Reklama od agentury VCCP nabádá heslem 'Darujme více radosti' v hudebním podkresu slavného hitu Louise Armstronga. Kampaň je vizuálně propojena s perníčky, které zaměstnanci řetězce upečou s dětmi z dětských domovů a ve vybraných obchodech prodají. 

Naopak řetězec Penny Market v letošním roce výrazně proměnil sdělení i vizuál vánoční kampaně. V roce 2018 značka pomocí příběhu starého muže dojemně připomínala, že o Vánocích by nikdo neměl být sám. Tentokrát apeluje na to, že 'Vánoce jsou pro všechny děti, i ty, co jsou stále v nás'. Atmosféra spotu je dokreslena českou verzí písně „Forever Young“ od skupiny Alphaville, nazpívanou dětským sborem Pražská kantiléna. Píseň je známá spíše v podání Karla Gotta, což může na některé působit kontroverzně. Za kreativou stojí německá agentura Serviceplan Campaign, její adaptaci zajistil Jiří Pleskot z Hullabaloo.

Dotřetice ještě zmíníme vánoční reklamu řetězce Kaufland, který překvapivě pojal Vánoce ve znamení Star Wars. V prosinci společnost vstoupila do spolupráce se společností Disney a ve společné kampani osvětluje věčný boj mezi dobrem a zlem. Film vznikl interně v týmu Kauflandu pod vedením Holgera Oehrlicha. Produkovala ho společnost BLM Film pod režijním vedením Alessandra Paccianiho. 

I Milka každoročně sděluje milá vánoční poselství, které tentokrát zní "Daruj tomu, kdo to nečeká." Tím obdarovaným je v letošním spotu hluchoněmý školník, kterého si všimne pozorná sboristka dětského sboru a nečekaně ho potěší čokoládovou figurkou. Spot připravila agentura Wieden+Kennedy Amsterdam ve spolupráci s Evropskou unií neslyšících. Kdo si chce připomenout jinou vánoční reklamu od Milky, tuhle z roku 2016 máme nejradši!

Efektivita již 9 let známé vánoční reklamy Orion podle průzkumů klesá, proto se rozhodla značka přijít s novým spotem, a to ve spolupráci s agenturou Ogilvy. Čokoládovna se rozhodla připomenout tradici čekání na Ježíška a s tím spojené zdobení vánočního stromečku. 

Oděvní značka H&M ve svém videu "Moments in Between" vsadila na sdílení momentů nejen s blízkými a užívání si vánoční atmosféry ještě před samotným Štědrým dnem. Za vznikem reklamy, která se natáčela v Londýně, stojí agentura The Drum. H&M opět zapojilo známé osobnosti, tentokrát anglického fotbalistu za klub Manchester City Raheem Sterlinga a jeho rodinu.

Nejpozoruhodnějším počinem letošních Vánoc je bezesporu reklama malého železářství Hafod Hardware v Americe, která za pouhý týden nasbírala na YouTube téměř 2,5 milionu zhlédnutí. Video vykresluje příběh chlapce v roli dospělého muže, jenž se stará o svůj obchod a připravuje se na Vánoce. Náklady na reklamu činily v přepočtu pouhých 3 000 Kč. 

A kdo chce na závěr něco skvělého, má to mít. V Británii každoročně očekávaný vánoční spot obchodního řetězce John Lewis ani letos nezklamal. Jedná se již o desátý ročník spolupráce s agenturou Adam & Eve/DDB a hlavní postavu dráčka Edgara lze koupit i v plyšové podobě s výtěžkem na dobročinné účely. Oproti loňskému klipu s Eltonem Johnem tentokrát okusíme svět fantazie.