![](/res/crc-2486159512/pages/images/383x228crop.center/q100/ro-zlaty-strednik-2024.jpg)
Společnost O2 vytvořila “zvonící” kampaň k oslavám 30. výročí Sametové revoluce a oslovila 3 miliony lidí
Datum vydání: 19. 1. 2021První místo v kategorii Kreativní idea v loňském ročníku Zlatého středníku získal tým marketingové komunikace společnosti O2 ve spolupráci s agenturou FleishmanHillard. Podařilo se jim zrealizovat nízkonákladovou kampaň za 22 200 Kč, která zasáhla více než 3 miliony lidí a na sociálních sítích přilákala dalších téměř 300 tisíc. Aktivity si všimla celostátní média, weby, celoplošná rádia, ale také marketingově a odborně zaměřené tituly. Nebyl to totiž nenápadný projekt. Operátor O2 nechal 17. listopadu po celém Česku rozezvonit 3 803 telefonních budek.
O2 je jediný operátor, který v České republice provozuje telefonní budky často spojované s nostalgickými vzpomínkami. Podle plánů společnosti se v průběhu roku 2020 velká většina telefonních automatů v Česku měla zrušit. Autoři kampaně se rozhodli spojit symbolické rozloučení s důstojnými oslavami výročí 30 let svobody. Před rokem 1989, kdy v řadě domácností nebyla ani pevná linka, bývaly důležitým pojítkem mezi lidmi právě hovory z telefonních budek. Otevíraly cestu ke svobodné komunikaci nejen v rámci naší země, ale také přes hranice.
![](/res/crc-2008512477/pages/images/noresize/25206-lc-224-o2-budky-strednik-final-page-001.jpg)
Dne 17. listopadu, 30 let po Sametové revoluci se napříč Českem rozezvonilo 3 803 telefonních budek. Zavoláno na ně bylo 216 991x. Sluchátko zvedlo dohromady okolo 10 800 lidí. Po zvednutí sluchátka se ozval autentický záznam z listopadových demonstrací doplněný krátkým vzkazem.
Primárním cílem tohoto projektu bylo oslovit širokou veřejnost užitím vlastních komunikačních kanálů (web, sociální sítě), technologií (telefonní budky) i médií. Projekt zasáhl více než 3 miliony lidí během několika dnů. Na sociálních sítích přilákal dalších 289 040 lidí. Součástí projektu bylo vytvoření videa, které upozorňovalo na chystanou kampaň. Do projektu zapojilo O2 i influencery, kteří informaci propagovali na svých účtech.
![](/res/crc-1138606746/pages/images/noresize/25206-um-224-o2-budky-strednik-final-page-005.jpg)
![](/res/crc-2482260164/pages/images/noresize/25206-wj-224-o2-budky-strednik-final-page-003.jpg)