Společnost O2 vytvořila “zvonící” kampaň k oslavám 30. výročí Sametové revoluce a oslovila 3 miliony lidí

Datum vydání: 19. 1. 2021

První místo v kategorii Kreativní idea v loňském ročníku Zlatého středníku získal tým marketingové komunikace společnosti O2 ve spolupráci s agenturou FleishmanHillard. Podařilo se jim zrealizovat nízkonákladovou kampaň za 22 200 Kč, která zasáhla více než 3 miliony lidí a na sociálních sítích přilákala dalších téměř 300 tisíc. Aktivity si všimla celostátní média, weby, celoplošná rádia, ale také marketingově a odborně zaměřené tituly. Nebyl to totiž nenápadný projekt. Operátor O2 nechal 17. listopadu po celém Česku rozezvonit 3 803 telefonních budek. 

O2 je jediný operátor, který v České republice provozuje telefonní budky často spojované s nostalgickými vzpomínkami. Podle plánů společnosti se v průběhu roku 2020 velká většina telefonních automatů v Česku měla zrušit. Autoři kampaně se rozhodli spojit symbolické rozloučení s důstojnými oslavami výročí 30 let svobody. Před rokem 1989, kdy v řadě domácností nebyla ani pevná linka, bývaly důležitým pojítkem mezi lidmi právě hovory z telefonních budek. Otevíraly cestu ke svobodné komunikaci nejen v rámci naší země, ale také přes hranice. 

Dne 17. listopadu, 30 let po Sametové revoluci se napříč Českem rozezvonilo 3 803 telefonních budek. Zavoláno na ně bylo 216 991x. Sluchátko zvedlo dohromady okolo 10 800 lidí. Po zvednutí sluchátka se ozval autentický záznam z listopadových demonstrací doplněný krátkým vzkazem. 

Primárním cílem tohoto projektu bylo oslovit širokou veřejnost užitím vlastních komunikačních kanálů (web, sociální sítě), technologií (telefonní budky) i médií. Projekt zasáhl více než 3 miliony lidí během několika dnů. Na sociálních sítích přilákal dalších 289 040 lidí. Součástí projektu bylo vytvoření videa, které upozorňovalo na chystanou kampaň. Do projektu zapojilo O2 i influencery, kteří informaci propagovali na svých účtech.

Náklady projektu nepřesáhly 22 200 Kč. Nízkého rozpočtu bylo dosaženo díky užití vlastních komunikačních kanálů a technologií. Díky této kombinaci prostředků se projekt stal virálním. Snížení výdajů pomohlo také zapojení zaměstnanců. Ve videu ke kampani například vystupuje brand manažerka Andrea Závišková. 
Celý projekt byl součástí dlouhodobé kampaně Svoboda není samozřejmost, pomocí které operátor O2 upozorňuje na celospolečenská témata spojená se svobodou a demokracií.