Startuje 21. ročník největší komunikační soutěže v Česku Zlatý středník

Startuje již 21. ročník komunikační soutěže v Česku Zlatý středník, která počty přihlášek dominuje na českém trhu. Přihlašovatelé komunikačních projektů a firemních médií se mohou i letos utkat ve 20 hlavních a 9 oborových kategoriích. Pro Slovensko se navíc soutěž otevírá již počtvrté. Od dnešního dne až do 31. ledna mohou přihlašovatelé využít zvýhodněné „early birds“ registrace. Vítěze vyhlásí pořádající PR Klub v září.

V předchozím roce se nejvíce zastoupenými kategoriemi soutěže staly Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG a Integrovaná kampaň. Mezi vyhledávané kategorie dále patřily například PR event, Využití sociálních sítí a influencer marketing nebo Struktura, obsah a storytelling. Nejvíce obsazovanou oborovou kategorií byl pak Průmysl, strojírenství a energetika.

 

Ceny přihlášek se nemění

Od dnešního dne jsou registrace do soutěže otevřeny a poplatek za přihlášení se i přes bezprecedentní růst všech cen nemění. „Vycházíme vstříc zadavatelům a přihlašovatelům, kteří nám po mnoho let zachovávají loajalitu. Cílem PR Klubu a potažmo soutěže Zlatý středník je posunovat jednotlivé disciplíny komunikace a public relations kupředu a představovat to nejlepší, co v Česku a na Slovensku vzniká. Chceme tím podpořit to, aby měl co nejširší počet organizací možnost představit své projekty, na které jsou jejich týmy hrdé,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu.

I to je důvodem, proč v loňském roce během samotného hodnocení poroty vzniklo nové ocenění Grand Prix Projekt roku, které získala kampaň ‚Zpomal, dokud není skutečně pozdě‘ od České asociace pojišťoven ve spolupráci s agenturou Hero & Outlaw. Tvůrcům celovečerního dokumentu 13 MINUT, který byl vyvrcholením tohoto projektu, se dostalo pozornosti nejen v prime time České televize, ale jednalo se také o první brandovaný content na světě zařazený do nabídky HBO.

Mezi další ocenění Grand Prix, která se udělují těm nejvýznačnějším komunikátorům, patří Osobnost PR, Talent a Nejlepší agentura.

 

Zpětné vazby odlišují soutěž od všech ostatních

Do největší komunikační soutěže v Česku se zapojí téměř 100 porotců z řad seniorních profesionálů, kteří udělí každému projektu detailní bodové hodnocení a slovní zpětnou vazbu. „Zpětné vazby vnímám jako alfu a omegu celé soutěže. Jsou totiž důvodem, proč se naše soutěž liší od těch ostatních – přihlašovatelé se k nám nebojí přihlásit i rozpracované projekty, a to zcela vědomě, pouze aby získali hodnocení od těch nejlepších v oboru,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu, která dohlíží na zpracování vazeb od celkem 16 porot.

Mezi loňské nejúspěšnější zadavatele s více než čtyřmi nominacemi na vítězství patřili (podle abecedy) Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto a Univerzita Karlova. Z agentur zabodovaly především Boomerang Communication, MSL Czech Republic, SKPR Strategies, Triad Advertising a slovenská Zaraguza.

 

Slovensko se zapojí již počtvrté

Slovenské projekty se spolu s českými zapojí do klání o Zlatý středník již počtvrté. „Zájem ze Slovenska stoupá, v loňském roce počet přihlašovatelů opět vzrostl. Slovenské kampaně se pravidelně umisťují na příčkách vítězů, což je pro zadavatele skvělým ukazatelem, že jde jejich dlouhodobá komunikační strategie správným směrem,“ říká Štefan Frimmer, spoluzakladatel platformy Komunikačních expertů, který na Slovensku získal cenu ‚PR osobnost roku‘ a soutěž opětovně zaštítí. „Slovenské společnosti si tak mohou změřit síly v konkurenci většího československého trhu. Získané ocenění je vnímáno velmi pozitivně ať už v externí nebo interní komunikaci," dodává Simona Mištíková z agentury DIVINO patřící mezi aktivní členy poroty. 

Přihlašovat projekty lze ve třech cenových vlnách. Nabídka snížené ceny za přihlášky do hlavních kategorií platí do 31. ledna. Sleva činí 1 000 Kč, čímž cena za přihlášení klesá na 4 950 Kč bez DPH. V únoru následuje druhá vlna registrací za 5 950 Kč bez DPH. V březnu se pak cena přihlášky o 1 000 Kč zvyšuje na 6 950 Kč bez DPH. Přihlášení do oborových kategorií zůstává cenově po celou dobu neměnné.

Přihlášky mohou podávat firmy, agentury, neziskové organizace i vládní instituce na www.zlatystrednik.cz/prihlaska do 31. března. Soutěž Zlatý středník pořádá již od roku 2002 profesní organizace PR Klub.

 

Hlavní kategorie 21. ročníku Zlatého středníku

1.       Audio a video prezentace

2.       Brožura, katalog a leták

3.       Elektronický časopis a blog

4.       Externí tištěný časopis a noviny

5.       Integrovaná kampaň

6.       Interní komunikace a employee engagement

7.       Interní tištěný časopis a noviny

8.       Kreativní idea

9.       Krizová komunikace, komunikace změny a public affairs

10.   Launch, relaunch, rebranding

11.   Mobilní aplikace a inovace

12.   Newsletter

13.   Nízký rozpočet a jeho efektivita

14.   Podcast

15.   PR event

16.   Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG

17.   Struktura, obsah a storytelling

18.   Výroční zpráva

19.   Využití sociálních sítí a influencer marketing

20.   Webové stránky

 

Oborové kategorie 

·       Auto-moto a doprava

·       Finanční služby

·       FMCG, krása a móda

·       Neziskový sektor

·       Průmysl, strojírenství a energetika

·       Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie

·       Telekomunikace a IT

·       Veřejný sektor a politická komunikace

·       Zdravotní péče a farmacie

 

Grand Prix

·       Projekt roku

·       Nejlepší agentura

·       Talent

·       Osobnost PR

 

Do kategorií Grand Prix se nelze přihlásit. Vítěze nominuje a posoudí odborná porota soutěže. Bude vyhlášeno pouze 1. místo každé kategorie.

Kontakt pro média

Pavel Vlček,
předseda Výkonného výboru