Úspěšný flashmob od Raiffeisenbank předznamenal slavnostní otevření Státní opery

Datum vydání: 10. 12. 2020

Představujeme vítězný projekt Zlatého středníku v kategorii Nejlepší PR event.  V loňském prosinci upoutala Raiffeisenbank zájem veřejnosti svou kampaní, která upozorňovala na znovuotevření zrekonstruované Státní opery. Projekt, který se obešel bez klasické vizuální kampaně, využil atypických forem komunikace jako flashmob nebo videomapping, získal pozornost všech hlavních médií. Na sociálních sítích vidělo video s flashmobem více než 3 milionové publikum.

Raiffeisenbank je od roku 2017 generálním partnerem Národního divadla, a proto bylo přirozenou potřebou přitáhnout pozornost veřejnosti k slavnostnímu znovuotevření Státní opery. Jedinečnost kulturní stavby v novém kabátu a její umělecký ansámbl byly samy o sobě inspirací k využití netradičních komunikačních nástrojů. Volba padla na flashmob a videomapping na fasádu Státní opery, který tvořila projíždějící auta. 

Ve virálním videu koncipovaném jako flashmob se sólisté Státní opery převlečeni za cestující vmísili do davu ve vestibulu Hlavního nádraží a postupně, za doprovodu pianistky, zpívali části známých árií. Celou kampaň provázel hashtag #openforopera, který se objevoval v digitální kampani, na sociálních sítích i v médiích. Banka se k akci přiznala až poté, kdy se video virálně rozšířilo celým mediálním prostorem. 

Videa a články z obou akcí v období kampaně zaplavily média i sociální sítě. Videa spojená s flashmobem přesáhla hranici 3 milionů zhlédnutí a posbírala téměř 70 tisíc lajků a přes 36 tisíc sdílení. V médiích bylo zaznamenáno 38 výstupů ve spojení s flashmobem, téma videomappingu na budově Státní opery si vysloužilo 24 mediálních výstupů. Celkový počet výstupů s klíčovým sdělením “znovuotevření Státní opery” v období tří týdnů trvání kampaně byl 164. Celkový mediální dosah byl 361,4 GRP. 

Rozpočet na celou kampaň nepřesáhl 2 miliony korun. Většina nákladů byla použita na realizaci flashmobu (300 000 Kč) a videomappingu (1,5 milionu korun). O mediální pokrytí se postarala atraktivita obsahu. 

I přesto, že formát flashmobu je ve světě známý, podařilo se Raiffeisenbank společně se scénáristou a režisérem Janem Drbohlavem, dirigentem státní opery Národního divadla Janem Chalupeckým a organizátorem z agentury Lumpario Jiřím Bartyzalem vytvořit zajímavou formu prezentace, která v českém prostředí nebývá v tomto rozsahu a pojetí příliš obvyklá. Stejně jako videomapping není často využíván jako komunikační kanál k oznámení otevření objektu.