Zelená výzva, která spojila dva velké konkurenty

Datum vydání: 23. 2. 2023

Zaměstnanci skupiny ČSOB a České spořitelny se v říjnu 2021 zapojili do soutěže o sbírání zelených kilometrů. Při cestě do zaměstnání volili takovou dopravu, která zatěžuje životní prostředí co nejméně. Zelená výzva motivovala ke změně nejen zaměstnance těchto velkých bank, ale je inspirací i pro další velké firmy, které mohou situaci změnit k lepšímu. V soutěži Zlatý středník 2022 projekt navíc získal první místo v kategorii Interní komunikace a employee engagement. 

 

 

Udržitelnost a řešení, která jsou šetrná k životnímu prostředí, jsou zásadní pro budoucnost nás všech. K šetrnému přístupu k životnímu prostředí může přispět každý tím, že změní své každodenní chování. Nic však nemotivuje tak dobře jako souboj s konkurencí. ČSOB proto vyzvala svého největšího konkurenta – Českou spořitelnu k soutěži o sbírání zelených kilometrů při cestě do zaměstnání. Šlo o první „klání“ mezi velkými bankovními skupinami v Česku a inspiraci pro ostatní. Soutěží chtěla ČSOB jednak motivovat zaměstnance k aktivnímu zapojení, jednak ukázat, že v oblasti ochrany klimatu musíme všichni postupovat společně. Kromě samotného zapojení do soutěže vyzvala společnost své zaměstnance, aby zasílali své vlastní příběhy a fotografie, se kterými následně pracovala v interní komunikaci. 

Hlavní cílovou skupinu tvořili zaměstnanci skupiny ČSOB. Právě oni stojí za všemi společensky odpovědnými aktivitami banky a pomáhají měnit Česko. Pro komunikaci Zelené výzvy využila ČSOB všechny kanály interní komunikace – zaměstnaneckou aplikaci Zapku, intranet, interní média, ale také roll-upy v budovách a LCD obrazovky. Akci odstartovalo video členů vedení ČSOB, společnost pravidelně po celý měsíc informovala o počtu nasbíraných kilometrů, přinášela příběhy, fotky i videa svých kolegů z cest do práce. Závěrečné video s generálními řediteli obou bank zdůraznilo hlavní sdělení celého projektu: pokud se umíme každý den chovat udržitelněji a šetrněji k přírodě, budou nakonec vítězi všichni.

 


A výsledky?

Zelená výzva ukázala, že se do podpory udržitelných aktivit může zapojit doslova každý – a to velmi jednoduše. Zapojilo se do ní více než 2 800 zaměstnanců ČSOB i České spořitelny, společně nasbírali přes 860 tisíc zelených kilometrů a ušetřili 97 tun CO2. ČSOB od svých zaměstnanců získala více než 320 osobních příběhů a motivovala tisíce z nich k tomu, aby volili zdravější a ekologičtější způsob dopravy a přemýšleli o tom, jak žít šetrněji k životnímu prostředí.