Známe 178 finalistů na shortlistu Zlatého středníku, postoupili z 659 doručených přihlášek

Profesní organizace PR Klub vyhlásila shortlist 21. ročníku soutěže Zlatý středník. Z celkových 659 přihlášek ve 20 hlavních a 9 oborových kategoriích jich postoupilo celkem 178. Vítězové si své trofeje převezmou ve čtvrtek 7. září v průběhu slavnostního galavečera v pražském klubu SaSaZu. 

 

Celý shortlist najdete zde.

Mezi nejúspěšnější zadavatele s více než čtyřmi nominacemi na vítězství patří (podle abecedy) Akademie věd ČR, Česká bankovní asociace, Česká televize, Institut klinické a experimentální medicíny, MARS, McDonald's ČR, Plzeňský Prazdroj, Slovenská sporiteľňa a Škoda Auto. 

Z agentur nejvíce zabodovaly Boomerang Communication, MSL Czech Republic / Leo Burnett Prague, Ogilvy PR, PR Clinic, Svengali Communications a Zaraguza.

Plných 28 procent přihlášek, které se umístily na shortlistu nebo získají ocenění Top rated, pochází od zadavatelů ze státní, veřejné nebo neziskové sféry. To znamená, že se profesionální komunikace dlouhodobě úspěšně prolíná i do těchto sektorů.

Celkem 116 odborníků na public relations a komunikaci v rámci 19 porot vyhodnotilo během jednoho měsíce přihlášky do celkem 29 hlavních a oborových kategorií. Nejpopulárnější hlavní kategorií se letos stala „Společenská odpovědnost, udržitelnost a ESG“ následovaná kategoriemi „Integrovaná kampaň“ a „PR event“. Mezi oborovými kategoriemi pak vedou  „Sport, zábava, umění, média, cestovní ruch a gastronomie“, „Průmysl, strojírenství a energetika“ a „FMCG, krása a móda“.

Vedle vítězných trofejí v jednotlivých soutěžních kategoriích se zadavatelé a jejich partneři na straně agentur utkají také o Grand Prix pro Projekt roku a Nejlepší agenturu. A jako již tradičně Zlatý středník převezmou Osobnost PR a Talent. 

„Za projekty, které se dostaly na shortlist v jednotlivých kategoriích, je vidět opravdu dobře odvedená práce a kreativní přístup,“ říká Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu, a doplňuje: „Na začátku září tak během galavečera Zlatého středníku budeme znát příslovečné krále a královny jednotlivých komunikačních disciplín. Značky budují lidé a jejich um, znalosti a nadšení je skvělé ocenit.“

Slovenské projekty tvořily 21 % přihlášek a 16 % shortlistu 

Slovenské práce letos čítaly celkem 138 přihlášek, na shortlist z nich postoupilo 33 z nich. To znamená, že podíl finalistů ze Slovenska se meziročně zvýšil zhruba o pětinu. „Úspěšné kampaně ze Slovenska často vsázejí na nekonvenční přístup, který propojuje dostupné nástroje a technologie. Je pro ně také charakteristická kontroverze, kterou relativně často vyvolávají,“ říká Michaela Pišiová, výkonná ředitelka PR Klubu.

Slavnostní vyhlášení vítězů je naplánováno na 7. září v pražském klubu SaSaZu.

Partnery soutěže jsou Monitora Media, EP Events and Production, Hero & Outlaw, Orange, Hitrádio, Radiohouse, AutoPalace, dm drogerie, Coca-Cola HBC, Plzeňský Prazdroj, Víno Hruška a Bohemia Sekt.


Celý shortlist najdete zde.

 

 

Kontakt pro média

Pavel Vlček,
předseda Výkonného výboru