V čem konkrétně ESG dokáže velkým i malým firmám pomoci v oblasti repution managementu? Jak se koncept udržitelnosti odráží v komunikačních strategiích lídrů? Na co všechno má rating udržitelnosti vliv?
Nejen to se dozvíte na chystané konferenci koncipované zejména pro posluchače zkušené v oboru, kteří s danou problematikou již pracují.
Na téma ESG toho v loňském roce padlo opravdu hodně. De facto jde o hodnocení kolektivní odpovědnosti firmy v oblasti sociálních a environmentálních faktorů.
Toto kreditní skóre zahrnuje nejen hodnoty, ale i obavy (jako je ochrana životního prostředí, správa a řízení nebo komunitní zájmy), pravdou však zůstává, že udržitelné společnosti se více zaměřují na inovace a rychle a lépe reagují na měnící se podmínky.
I když jsou tyto oblasti stále vcelku nové, reprezentují novou globální realitu, kterou mohou firmy využít pro obchodní příležitosti v soukromém sektoru, ale i v oblasti veřejných zakázek, a mohou tak získat náskok před svou konkurencí. Etika v byznysu může být opravdu výhodou.
Finanční instituce, investoři, obchodní partneři i stát a veřejnost ale právem považují ESG i za potenciální riziko – a to pro firmy, které tyto standardy nemají dostatečně formulovány, anebo je dokonce nedodržují. Právní, finanční i reputační rizika a negativní dopady spojené s nedodržováním těchto standardů v řadě případů totiž mohou zkomplikovat situace nejen samotné společnosti, která je dostatečně nedodržuje, ale též ostatním společnostem, se kterými jsou v obchodním styku.
Témata konference:
- Výsledky průzkumu od společnosti Ipsos
- ESG – hodnocení prvního kvartálu z pohledu státu
- Reporting - užitečný nástroj, který má firmám pomoci
- ESG jako synergie mezi byznysem a prostředím, kde firmy působí - ESG z pohledu různých segmentů – telekomunikace, FMCG, finance, automotive. Co ESG fakticky znamená pro firmy dle velikosti, včetně dopadů na jejich odvětví?
- Tipy a doporučení, jak ESG implementovat do své strategie
- Hrozba nebo výzva? Přímý vliv ESG na business (součást tenderů, dodavatelských smluv – reporty, ISO atd.)
- Začlenění ESG do Public Relations a jeho nástrojů - interní a externí komunikace, Public Affairs, CSR a další.
- Závěrečný diskusní panel
Registrace
zdarma | pro členy PR Klubu |
1500 Kč s DPH, 50% sleva pro členy SPDČR | pro ostatní zájemce |
Kdo se přijde podělit o své znalosti a dovednosti
Program
13.00 - 15.10 hod. |
Patricie Šedivá, místopředsedkyně Výkonného výboru, PR Klub Zahájení akce |
13.10 - 13.20 hod. |
Petr Hladík – ministr, Ministerstvo životního prostředí |
13.20 - 13.35 hod. |
Michal Kormaňák – Analytik a specialista Ipsos Public Affairs
Výsledky průzkumu ESG |
13.35 - 13.50 hod. |
Laura Mitroliosová – jednatelka CIRA Advisory
Ve své přednášce představí, jak pracovat s ESG v rámci stávajícího provozu a fungování firmy. Pokusí se účastníkům přiblížit, s čím by měli v rámci ESG začít, a proč se tomuto tématu vůbec věnovat. Jaké jsou zde hrozby, ale i příležitosti. Vše zakončí oblíbenou komunikací BEZ greenwashingu. |
13.50 - 14.05 hod. |
Michal Moroz – spoluzakladatel Compliance Academy, výkonný ředitel a člen prezidia Asociace kritické infrastruktury ČR |
14.05 - 14.20 hod. |
Pavel Vlček – předseda Výkonného výboru PR Klubu a člen Rady vlády pro udržitelný rozvoj ČR |
14.20 - 14.40 hod. |
Přestávka |
14.40 - 14.55 hod. |
Kateřina Bohuslavová – Chief Sustainability Officer a ředitelka útvaru ESG Skupiny ČEZ
Transparentní reporting nefinančních dat reflektuje popisuje vývoj společnosti v oblasti ESG, ze kterého vycházejí ratingové agentury stanovující ESG rating. Pravdivost a relevantnost dat utužuje vztahy s jednotlivými stakeholdery. ESG rating Transparentní komunikace ověřených dat zvyšuje konkurenceschopnost podniků, snižuje reputační riziko a je účinnou obranou proti greenwashingu. |
14.55 - 15.10 hod. |
Martin Orgoník – Head of Corporate Affairs & Sustainability, T-Mobile Czech Republic
Soli je zapotřebí pro dobré jídlo. ESG je zapotřebí pro dobrý business. Optimistický i kritický pohled na to, v jakých případech se můžete setkat s ESG jako s příležitostí nebo také hrozbou pro váš business. To vše s několika příklady z odvětví telekomunikací. |
15.10 - 15.25 hod. |
Beáta Jirková – Sustainability Specialist, Komerční banka
Udržitelnost se promítá do všeho, co v Komerční bance děláme. Ať už jde o výběr dodavatelů, provoz budov, dopravu do práce, nabídku produktů a služeb nebo způsob, jakým připravujeme naše komunikační kampaně. Ukázat zaměstnancům i klientům, že udržitelnost má smysl, ale může být někdy oříšek a komunikace hraje klíčovou roli. Jak se nám to daří (ale někdy také úplně ne), se dozvíte v krátkém okénku do světa udržitelných kampaní v KB. |
15.25 - 15.40 hod. |
Ladislav Tyll – proděkan pro zahraniční vztah Fakulty podnikohospodářské VŠE
Strategie zveřejňování informací o ESG je jedním z klíčových procesů budování reputace a značky firmy. |
15.40 - 16.15 hod. |
DISKUZNÍ PANEL
Jitka Pajurková, McDonald's Simona Dřízhalová, T-Mobile Marek Steiger, Monitora Media |
16.15 - 17.00 hod. |
Poděkování, závěrečné slovo, networking |
Pod záštitou
Partneři akce
Registrujte se
zdarma | pro členy PR Klubu |
1500 Kč s DPH, 50% sleva pro členy SPDČR | pro ostatní zájemce |
Jak se na místo dostanete
Místo konání
Magenta Experience CenterNa Pankráci 86
140 00 Praha 4
Kontakt pro účastníky
