PR experti z bank, pojišťoven, nebankovních společností a dalších organizací ve finančním sektoru citlivě pracují s tím nejdůležitějším v komunikaci – s důvěrou.

Jak tuto důvěru a s ní související reputaci efektivně budují, rozvíjejí a chrání? Jak strategicky a kreativně komunikují korporátní a produktová témata směrem k novinářům, klientům, úřadům, nejširší veřejnosti, ale také zaměstnancům, to vše v silně regulovaném odvětví?

I na to odpoví seminář PR klubu "Moderní PR ve finančním sektoru" plný špičkových spíkrů z komerční a veřejné sféry.

 

Kdo se přijde podělit o své znalosti a dovednosti

Jitka Němečková

Ředitelka vnějších vztahů a členka představenstva, Provident Financial

Jitka Němečková má zkušenosti z pozice vedoucí komunikace pro největší pivovar v ČR a SR Plzeňský Prazdroj, dříve působila jako manažerka komunikace v rafinérii Unipetrol (PKN Orlen) a jako mluvčí chemičky Spolana. V roce 2018 získala prestižní ocenění Mluvčí roku a o dva roky později byl její tým vyhlášen PR týmem roku. Má rozsáhlé profesní zkušenosti v oblasti PA, CSR, PR, komunikační a mediální strategie a marketingové komunikace. Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, obor Mezinárodní obchod a komerční komunikace. Je členkou PR Klubu.

Marie Petrovová

Tisková mluvčí, Allianz pojišťovna

Marie Petrovová působí jako tisková mluvčí Allianz pojišťovny. V oblasti komunikace pohybuje tři desítky let. Za tu dobu nasbírala bohaté zkušenosti hlavně v externí, interní a krizové komunikaci. Deset let pracovala v Československém a později Českém rozhlase, následně jako ředitelka komunikace a tisková mluvčí v Komerční bance a GE Money Bank (dnes MONETA Money Bank). Vedle vzdělávací společnost Top Vision. Provozuje podcast Černovlásky po padesátce.

Tomáš Weiss

Vedoucí oddělení komunikace a tiskový mluvčí, Ministerstvo financí ČR

Na ministerstvu financí zodpovídá za mediální obraz resortu. Vedle domácích rozpočtových či daňových témat řeší i ta evropská diskutovaná na Radě ministrů financí Ecofin. Komunikačně řídil klíčové projekty ministerstva jako online finanční úřad MOJE daně či paušální daň. Před nástupem do úřadu měl v agentuře Native PR na starost klienty MOL, Svaz českých pivovarů, MONETA Money Bank, Česká bankovní asociace či Saxo Bank. Vystudoval Národohospodářskou fakultu VŠE a mediální studia na Fakultě sociálních věd UK.

Lukáš Kropík

Manažer externí komunikace, Česká spořitelna

Lukáš Kropík má více než 15leté zkušenosti v oboru PR & komunikace. Jako manažer komunikace se podílel na komunikaci s médii a řadě projektů v rámci externí a interní komunikace ve velkých korporacích Vodafone či Deloitte. Má zkušenost i z prostředí PR agentury Native PR, kde se věnoval zejména strategickému poradenství, korporátní komunikaci a issue managementu pro klienty z řad finančních institucí. Posledních 5 let pracuje v týmu externí komunikace České spořitelny a podílí se na komunikaci v tradičních médiích a na sociálních sítích. Je členem PR Klubu.

Jan Marek

Tiskový mluvčí, Generali Česká pojišťovna

Už během studia na univerzitě pracoval jako novinář, aby v roce 2009 spojil svoji kariéru s komunikací a public relations ve finančním sektoru. Jako mluvčí a PR manažer působil v komunikačních týmech pojišťoven (Česká pojišťovna, Direct pojišťovna, Generali Pojišťovna), zkušenosti má ale i s bankovním sektorem. Za svoji práci a netradiční projekty, které vedl, získal několik profesních ocenění.

 

Markéta Dvořáková Fišerová

PR konzultantka, exreportérka Bloomberg a exředitelka komunikace a tisková mluvčí ČNB

PR manažerka a komunikační expertka je absolventkou Fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze. V rámci prestižního mezinárodního programu Community of European Management Schools (CEMS) mj. absolvovala i studijní pobyt na Universität zu Köln v Německu. Ještě během studií nastoupila do mezinárodní agentury Bloomberg, kde působila téměř devět let zejména jako reportérka odpovědná za ekonomické a politické zpravodajství z České republiky. Později pracovala také pro domácí média jako Radio Zet, česká mutace Bloomberg Businessweeku, Ekonom a Hospodářské noviny. V roce 2016 nastoupila do odboru komunikace České národní banky, který mezi lety 2018 a 2022 vedla. Jako konzultantka radila s nastavením komunikační strategie egyptské centrální bance a s krizovou komunikací centrální bance Ukrajiny. 

Ivo Půr

Managing Director, Hero & Outlaw

Ivo Půr se v oblasti komunikace pohybuje 20 let. Posledních 5 let vede agenturu Hero & Outlaw, kterou před stejnou dobou s kolegy i založil a která v posledním roce posbírala řadu oborových ocenění – mimo jiné za projekt 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven. Ivo Půr se vedle managementu věnuje strategické komunikaci a propojování jednotlivých komunikačních disciplín. V minulosti působil jako lídr sektorové komunikace KPMG Česká republika nebo šéfredaktor vládních internetových prezentací. Je aktivní jachtař s více než 18 000 mílemi.

Jakub Švestka

Moderátor

V oblasti řízení reputace, PR a externí a interní komunikace se pohybuje 15 let. Mezi jeho specializace patří komunikace regulovaných odvětví, change management a krizová komunikace. Působil například jako manažer externí komunikace a mluvčí MONETA Money Bank nebo vedoucí komunikace a mluvčí Max banky ze skupiny Creditas. Pět let byl členem komunikační komise České bankovní asociace. Pracoval v oddělení vnějších vztahů Philip Morris ČR. Podílel se na několika kampaních, které získaly prestižní oborová ocenění jako např. European Excellence Award. Jako lektor-dobrovolník se angažuje ve vzdělávacích projektech Bankéři do škol, Den pro školu a Junior Achievements. Vystudoval žurnalistiku na FSV UK a marketingové komunikace na FMK UTB. Je členem PR Klubu. 

Program

15.00 hod.

Přivítání za PR Klub

15.05 hod.

Zahájení: Jakub Švestka

15.05 - 15.20 hod.

Komunikace ve finančním sektoru pohledem novináře a píáristy

Markéta Dvořáková Fišerová – PR konzultantka, exreportérka Bloomberg a exředitelka komunikace a tisková mluvčí ČNB

15.20 - 15.35 hod.

Specifika PR ve státním a veřejném sektoru 

Tomáš Weiss – vedoucí oddělení komunikace a tiskový mluvčí, Ministerstvo financí ČR

15.35 - 15.50 hod.

Jak zvyšovat povědomí, budovat důvěru a chránit reputaci 

Lukáš Kropík – manažer externí komunikace, Česká spořitelna

15.50 - 16.05 hod.

Může mít někdo rád nebanku? 

Jitka Němečková – ředitelka vnějších vztahů a členka představenstva, Provident Financial

16.05 - 16.20 hod.

Učte se. Pořád. Pohled na komunikaci po 30 letech praxe

Marie Petrovová – tisková mluvčí, Allianz pojišťovna

16.20 - 16.35 hod.

V píárku pojišťovny šněrovačku nepoužíváme aneb jak z nudného tématu udělat zajímavé

Jan Marek – tiskový mluvčí, Generali Česká pojišťovna

16.35 - 16.50

Ivo Půr - Managing Director, Hero & Outlaw

16.50 - 17.00 hod.

Ukončení formální části, rozloučení a pozvánka na networking

Jak se na místo dostanete

Místo konání

enforum event space
Sokolovská 695
186 00 Praha

Kontakt pro účastníky