V lednu nás čeká dvoukolová přímá volba českého prezidenta, v naší historii tak již potřetí. Co můžeme očekávat od volebních kampaní jednotlivých kandidátů? Jaké kroky vedou k vítězství a kdo v komunikaci propadá? Spolu s předními odborníky v oblasti komunikace, politologie, public affairs a žurnalistiky se zaměříme na: 

  • zhodnocení komunikace prezidentských kandidátů
  • roli sociálních sítí v prezidentské kampani
  • příklady toho co funguje/nefunguje a proč
  • mechanismus přímé volby - jak ovlivňuje/proměňuje chování voličů

 

O své zkušenosti se s vámi podělí:

  1. Marek Pražák - Managing partner agentury Svengali Communications
  2. Alžběta Králová - Founder & Managing Partner poradenské firmy IPM consulting, zakladatelka Institutu politického marketingu
  3. Michal Kormaňák - Account Director společnosti Ipsos
  4. Petr Just - Vedoucí Katedry politologie a anglofonních studií Metropolitní univerzity Praha
  5. Marek Steiger - Head of Brand společnosti Monitora


 

Kdo se přijde podělit o své znalosti a dovednosti

Marek Pražák

Původně ekonomický novinář (MF DNES), managing owner  agentury Svengali Communications. Tvůrce strategií a kreativ komunikačních a marketingových kampaní. PR osobnost roku 2013 za prezidentskou kampaň „Karel na hrad“. V posledních 3 letech stál jeho tým za projekty, které získaly 5 cen Lemur, Zlatý středník, nominaci na Effie a další pódiová umístění. 

 

Marek Steiger

Marek Steiger zastává pozici Head of Brand partnerských společností Monitora Media a Imper. Předtím byl ředitelem pro klientský servis komunikační agentury Olmer ad a Talk PR. V minulosti působil také jako vedoucí externí komunikace a tiskový mluvčí ve společnosti Vodafone, kde stál u významných milníků jako uvedení neomezených dat na český trh, představení sítí 5G či akvizice UPC. Významnou zkušeností pro něj bylo rovněž jeho 14leté působení v Zoo Praha.

 

Petr Just

Petr Just absolvoval doktorské studium Politologie na Fakultě sociálních věd UK, kde nyní externě přednáší. Od roku 2007 také vede Katedru politologie a anglofonních studií Metropolitní univerzity Praha. Zaměřuje se na komparativní politologii, zejména na politické, vládní a stranické systémy České republiky a dalších světových zemí. Specializuje se na otázky fungování demokratických systémů a institucí, se zaměřením na postavení prezidentů a druhých parlamentních komor, problematiku koaličního vládnutí a proměny stranických systémů.

Michal Kormaňák

Michal Kormaňák působí již téměř pět let jako Account Director ve výzkumné společnosti Ipsos. Vystudoval Politologii na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde se věnoval problematice nových politických stran, analýze voličského chování a budoucnosti těchto stran v české politice.

 

Alžběta Králová

Alžběta je zakladatelka a Managing Partner firmy IPM Consulting, která se zaměřuje na poradenství v oblasti PR, marketingu a specializuje se na politický marketing. V různých pozicích se podílela na českých i zahraničních kampaních pro malé i největší strany a jednotlivé kandidáty. A to na všech úrovních politické soutěže. Je absolventkou programu americké vlády International Visitor Leadership Program na téma „Women in Politics and Civil Society“. Absolvovala mnoho tréninků na vedení politických kampaní, a to hned v několika amerických státech. Často se objevuje v celostátních médiích, kde analyzuje a komentuje českou i světovou politickou komunikaci. Zkušenosti sbírala na vítězných kampaních v zahraničí, především ve Spojených státech amerických a ve Francii. Za svoji práci získala řadu profesních ocenění. 

Program

17:00 - 17:10 hod.

Úvodní slovo

17:10 - 17:20

Marek Steiger - Head of Brand společnosti Monitora

Po deseti letech rezonuje českou společností téma volby nové hlavy státu. Společnost Monitora Media se rozhodla přispět k informovanosti o jednotlivých kandidátech tím, co umí nejlépe - svými mediálními daty. Prostřednictvím webu medialniobraz.cz nabízí široké veřejnosti aktuální informace o odrazu působení jednotlivých kandidátů ve veřejném prostoru a nabízí jim možnost podívat se na prezidentskou volbu jinou optikou.

17:20 - 17:30

Michal Kormaňák - Account Director společnosti Ipsos

Zaměříme se na to, jak se během roku dařilo získávat podporu hlavním prezidentským kandidátům, kde berou své voliče a chybět nebude ani několik překvapivých momentů, které ukazují dlouhodobé trendy v datech z výzkumů.

17:30 - 17:40

Alžběta Králová - Founder & Managing Partner poradenské firmy IPM consulting, zakladatelka Institutu politického marketingu

Unikátní situace letošních prezidentských voleb. První žena v historii přímých voleb mezi favority. Na co kandidáti sází? Jaké vedou kampaně? Pobavíme se o rozmachu nových sociálních sítí, kde kandidáti odhalují zákulisí svých osobních životů. 

17:40 - 17:50

Petr Just - Vedoucí Katedry politologie a anglofonních studií Metropolitní univerzity Praha

Do jaké míry přímá volba ovlivnila obsah kampaní kandidátů na funkci prezidenta se zaměřením na rozpory v tom, co od prezidenta očekávají voliči vs. kde jsou reálné hranice výkonu prezidentské funkce.

17:50 - 18:00

Marek Pražák - Managing partner agentury Svengali Communications

Porovnání východisek kampaně v roce 2013 a dnes. Co přispělo k tomu, že se Karel Schwarzneberg z outsidera voleb stal postupujícím do 2. kola a nakonec nezvítězil v kole druhém. Jak se za 10 let změnilo komunikační prostředí.

18:00 - 18:20 Přestávka
od 18:20 Beseda

 

Jak se na místo dostanete

Místo konání

Magenta Experience Center
Na Pankráci 86
14000 Praha 4

Kontakt pro účastníky

Michaela Pišiová
+420 777 955 918
[email protected]