Často se setkáváme s tím, že komunikační týmy váhají, zda je jejich strategie nastavená maximálně efektivně. V krizových situacích to platí dvojnásob. Pokud i Vám je téma komunikace blízké, přijměte pozvání na náš exkluzivní webinář věnovaný zejména zaměstnancům státní správy a veřejného sektoru.

Během webináře se budeme věnovat čtyřem klíčovým otázkám:

►  Jak si obhájit rozpočet pro komunikační kampaně?
►  Jaké vybrat nástroje a kanály komunikace?
►  
Jak správně informovat v krizové situaci?
►  Jak vnést do projektů kreativitu?

Na koho se můžete těšit?

Cenné informace a zkušenosti s Vámi budou sdílet odborníci na komunikaci ze státní správy a držitelé ocenění Mluvčí roku v kategorii veřejný sektor.

PR Webinář je pro všechny zájemce ZDARMA

Kdo se přijde podělit o své znalosti a dovednosti

Štěpánka Filipová

Štěpánka Filipová má na starosti komunikaci Ministerstva průmyslu a obchodu. Na MPO přišla ze Svazu měst a obcí ČR, kde pracovala jako mediální zástupce, tuto pozici zastávala i v Asociaci krajů ČR či v Bankovním institutu vysoké školy. Předtím byla vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí. Působila také jako ředitelka marketingu a komunikace Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest. Pracovala rovněž jako tisková mluvčí a PR manažerka Karlovarských minerálních vod (Mattoni), v rámci PR agentury mimo jiné zajišťovala komunikaci společnosti Philips či GE a GE Energy. Jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí zavedla komunikační strategii České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ). Řadu let působila jako novinářka, mimo jiné v týdeníku Profit, kam psala zejména o informačních a komunikačních technologiích a ve zpravodajství České televize.

Petra Kučerová

Petra Kučerová v současnosti pracuje jako tisková mluvčí Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje. Předchozích pět let působila na pozici tiskové mluvčí Vězeňské služby ČR. V minulosti získala zkušenosti také jako tisková mluvčí a vedoucí oddělení komunikace Ministerstva vnitra ČR, stavební skupiny Eurovia CS a Magistrátu města Kladna. V roce 2019 získala 2. místo v oborovém ocenění Mluvčí roku.

Martin Kavka

Martin Kavka působí u Hasičského záchranného sboru v Praze už od roku 1994, kdy začal jako výjezdový hasič a posléze vyšetřovatel příčin požárů. Od roku 2017 pracuje jako mluvčí sboru a o rok později se stal i vedoucím Oddělení zjišťování příčin požárů. Když se stal mluvčím pražských hasičů, změnil komunikaci sboru proaktivní formou. Spravuje také úspěšný twitterový účet, který se stal nejsledovanějším účtem všech hasičských sborů v České republice. Nejen díky tomu získal v roce 2019 nejvyšší ocenění Mluvčí roku v kategorii veřejný sektor.

Lucie Dosedělová

PR manažerka a tisková mluvčí, Srovnejto.cz

Lucie Dosedělová se celý svůj profesní život věnuje PR, médiím a eventům. V současné době je PR manažerkou a tiskovou mluvčí Skupiny Srovnejto. V minulosti zastávala pozici tiskové mluvčí Zoo Praha, předtím několik let mluvila za Ústecký kraj a vedla krajské oddělení mediální komunikace. Ještě jako novinářka působila v televizním zpravodajství Prima FTV nebo Vltava Labe Media. V roce 2021 se stala stříbrnou mluvčí v anketě Mluvčí roku, v roce 2018 byla finalistkou tohoto ocenění. Od letošního roku vede také vlastní komunikační projekt s názvem Lepší projev.

Michal Kuzmiak

Michal Kuzmiak vede od roku 2018 digitální tým na Velvyslanectví Spojených států v Praze, kde má na starosti primárně strategickou komunikaci na sociálních sítích. Dříve pracoval jako Senior Digital Marketing Specialist ve společnosti Philips, zkušenosti má také z oblastí sportovního marketingu a marketingového výzkumu. Externě spolupracuje s MFF v Karlových Varech. Pod jeho vedením vyhrála kampaň US Embassy Možnost volby první místo v kategorii nejlepší Content marketingová strategie na soutěži Fénix. Vystudoval obor Média a komunikace na London School of Economics ve Velké Británii.

Tereza Kosáková

Tereza Kosáková vystudovala obor Teorie a kritika na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Ještě během studií na DAMU nastoupila do tiskového oddělení Britského velvyslanectví se specializací na digitální diplomacii. Připravovala digitální komunikační plány pro návštěvu tehdejšího ministra zahraničí Borise Johnsona nebo prince Edwarda, hraběte z Wessexu. Pro tehdejší velvyslankyni Jan Thompsonovou vytvořila virální senzaci #ChristmasActually, za kterou obdržela cenu za PR v kategorii Digital & Social Media. Současnému velvyslanci Nicku Archerovi pomohla stát se nejsledovanějším zahraničním diplomatem v ČR během prvního roku jeho diplomatické mise. V současnosti působí jako PR & Marketing Director ve společnosti Brainz Studios.

Martin Ayrer

Martin Ayrer vede marketingové oddělení Univerzity Karlovy, kde také pracuje jako koordinátor strategické komunikace. Zabývá se specifiky mediální, marketingové i PR komunikace. Pracoval jako tiskový mluvčí Vlády ČR, mluvčí Ministerstva pro místní rozvoj, mluvčí a šéf PR ČSSD. Působil jako redaktor ČTK a TV Nova, v mediální agentuře PHD plánoval reklamní a marketingové kampaně. Vystudoval Literární akademii Josefa Škvoreckého, obor Mediální komunikaci a Tvůrčí psaní.

Petra Vegnerová

Petra Vegnerová se dlouhodobě zabývá externí komunikací se zaměřením zejména na B2B. V současnosti působí ve společnosti Monitora Media, kde se věnuje datové analýze českého a slovenského mediálního prostředí.

Do Monitory přišla po několika letech strávených v zahraničí, kde pracovala jako konzultantka sociálních sítí. Vystudovala lingvistiku a antropologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a brazilské Universidade de São Paulo.

David Kotora

David Kotora je vedoucí komunikace Transparency International a v rámci mezinárodního nevládního sektoru se pohybuje přes 10 let. Čtyři roky pracoval pro Amnesty International v rámci fundraisingového oddělení, kde nejprve získával zkušenosti jako F2F a B2B manažer a později na pozicích fundraisingového manažera a specialisty se zaměřením na digital. Podílel se na řadě komunikačních kampaní (např. 3 minuty stačí, Art for Amnesty, Zapískej, Korupční víceboj, Růžový patník, #játoplatím) a stará se o online projekt Naši politici. 

Ladislav Šticha

Do světa médií a komunikace vstoupil v roce 1993 jako redaktor zpravodajství ČT se zaměřením na bezpečnost. V roce 2003 překročil pomyslnou barikádu a stal se tiskovým mluvčím Ministerstva obrany. Následovaly obdobné pozice na Ministerstvu zdravotnictví, Pražské vodohospodářské společnosti, Centropol Energy a opět ČT. Největší část své PR kariery ovšem zasvětil zpravodajským službám. Byl historicky prvním mluvčím Vojenského zpravodajství a v současnosti pátým rokem reprezentuje BIS.

Marek Vácha

Marek Vácha je tiskovým mluvčím Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) a vedoucím jeho kanceláře komunikace. I díky její činnosti se ve veřejném prostoru začala prosazovat témata spojená s urbanismem, architekturou nebo revitalizací ulic, parků a náměstí. Jakožto vystudovaný geograf se snaží komplikovaná a odborná témata šířit srozumitelnou a poutavou formou směrem k široké veřejnosti. Jeho cílem totiž není jen formálně komunikovat za instituci, ale především vysvětlovat, jak vlastně funguje město a co obnáší jeho plánování.

Štěpánka Filipová

Štěpánka Filipová má na starosti komunikaci Ministerstva průmyslu a obchodu. Na MPO přišla ze Svazu měst a obcí ČR, kde pracovala jako mediální zástupce, tuto pozici zastávala i v Asociaci krajů ČR či v Bankovním institutu vysoké školy. Předtím byla vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí. Působila také jako ředitelka marketingu a komunikace Agentury pro podporu podnikání a investic CzechInvest. Pracovala rovněž jako tisková mluvčí a PR manažerka Karlovarských minerálních vod (Mattoni), v rámci PR agentury mimo jiné zajišťovala komunikaci společnosti Philips či GE a GE Energy. Jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí zavedla komunikační strategii České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ). Řadu let působila jako novinářka, mimo jiné v týdeníku Profit, kam psala zejména o informačních a komunikačních technologiích a ve zpravodajství České televize.

Petra Kučerová

Petra Kučerová v současnosti pracuje jako tisková mluvčí Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje. Předchozích pět let působila na pozici tiskové mluvčí Vězeňské služby ČR. V minulosti získala zkušenosti také jako tisková mluvčí a vedoucí oddělení komunikace Ministerstva vnitra ČR, stavební skupiny Eurovia CS a Magistrátu města Kladna. V roce 2019 získala 2. místo v oborovém ocenění Mluvčí roku.

Martin Kavka

Martin Kavka působí u Hasičského záchranného sboru v Praze už od roku 1994, kdy začal jako výjezdový hasič a posléze vyšetřovatel příčin požárů. Od roku 2017 pracuje jako mluvčí sboru a o rok později se stal i vedoucím Oddělení zjišťování příčin požárů. Když se stal mluvčím pražských hasičů, změnil komunikaci sboru proaktivní formou. Spravuje také úspěšný twitterový účet, který se stal nejsledovanějším účtem všech hasičských sborů v České republice. Nejen díky tomu získal v roce 2019 nejvyšší ocenění Mluvčí roku v kategorii veřejný sektor.

Lucie Dosedělová

PR manažerka a tisková mluvčí, Srovnejto.cz

Lucie Dosedělová se celý svůj profesní život věnuje PR, médiím a eventům. V současné době je PR manažerkou a tiskovou mluvčí Skupiny Srovnejto. V minulosti zastávala pozici tiskové mluvčí Zoo Praha, předtím několik let mluvila za Ústecký kraj a vedla krajské oddělení mediální komunikace. Ještě jako novinářka působila v televizním zpravodajství Prima FTV nebo Vltava Labe Media. V roce 2021 se stala stříbrnou mluvčí v anketě Mluvčí roku, v roce 2018 byla finalistkou tohoto ocenění. Od letošního roku vede také vlastní komunikační projekt s názvem Lepší projev.

Michal Kuzmiak

Michal Kuzmiak vede od roku 2018 digitální tým na Velvyslanectví Spojených států v Praze, kde má na starosti primárně strategickou komunikaci na sociálních sítích. Dříve pracoval jako Senior Digital Marketing Specialist ve společnosti Philips, zkušenosti má také z oblastí sportovního marketingu a marketingového výzkumu. Externě spolupracuje s MFF v Karlových Varech. Pod jeho vedením vyhrála kampaň US Embassy Možnost volby první místo v kategorii nejlepší Content marketingová strategie na soutěži Fénix. Vystudoval obor Média a komunikace na London School of Economics ve Velké Británii.

Tereza Kosáková

Tereza Kosáková vystudovala obor Teorie a kritika na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Ještě během studií na DAMU nastoupila do tiskového oddělení Britského velvyslanectví se specializací na digitální diplomacii. Připravovala digitální komunikační plány pro návštěvu tehdejšího ministra zahraničí Borise Johnsona nebo prince Edwarda, hraběte z Wessexu. Pro tehdejší velvyslankyni Jan Thompsonovou vytvořila virální senzaci #ChristmasActually, za kterou obdržela cenu za PR v kategorii Digital & Social Media. Současnému velvyslanci Nicku Archerovi pomohla stát se nejsledovanějším zahraničním diplomatem v ČR během prvního roku jeho diplomatické mise. V současnosti působí jako PR & Marketing Director ve společnosti Brainz Studios.

Martin Ayrer

Martin Ayrer vede marketingové oddělení Univerzity Karlovy, kde také pracuje jako koordinátor strategické komunikace. Zabývá se specifiky mediální, marketingové i PR komunikace. Pracoval jako tiskový mluvčí Vlády ČR, mluvčí Ministerstva pro místní rozvoj, mluvčí a šéf PR ČSSD. Působil jako redaktor ČTK a TV Nova, v mediální agentuře PHD plánoval reklamní a marketingové kampaně. Vystudoval Literární akademii Josefa Škvoreckého, obor Mediální komunikaci a Tvůrčí psaní.

Petra Vegnerová

Petra Vegnerová se dlouhodobě zabývá externí komunikací se zaměřením zejména na B2B. V současnosti působí ve společnosti Monitora Media, kde se věnuje datové analýze českého a slovenského mediálního prostředí.

Do Monitory přišla po několika letech strávených v zahraničí, kde pracovala jako konzultantka sociálních sítí. Vystudovala lingvistiku a antropologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a brazilské Universidade de São Paulo.

David Kotora

David Kotora je vedoucí komunikace Transparency International a v rámci mezinárodního nevládního sektoru se pohybuje přes 10 let. Čtyři roky pracoval pro Amnesty International v rámci fundraisingového oddělení, kde nejprve získával zkušenosti jako F2F a B2B manažer a později na pozicích fundraisingového manažera a specialisty se zaměřením na digital. Podílel se na řadě komunikačních kampaní (např. 3 minuty stačí, Art for Amnesty, Zapískej, Korupční víceboj, Růžový patník, #játoplatím) a stará se o online projekt Naši politici. 

Ladislav Šticha

Do světa médií a komunikace vstoupil v roce 1993 jako redaktor zpravodajství ČT se zaměřením na bezpečnost. V roce 2003 překročil pomyslnou barikádu a stal se tiskovým mluvčím Ministerstva obrany. Následovaly obdobné pozice na Ministerstvu zdravotnictví, Pražské vodohospodářské společnosti, Centropol Energy a opět ČT. Největší část své PR kariery ovšem zasvětil zpravodajským službám. Byl historicky prvním mluvčím Vojenského zpravodajství a v současnosti pátým rokem reprezentuje BIS.

Marek Vácha

Marek Vácha je tiskovým mluvčím Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) a vedoucím jeho kanceláře komunikace. I díky její činnosti se ve veřejném prostoru začala prosazovat témata spojená s urbanismem, architekturou nebo revitalizací ulic, parků a náměstí. Jakožto vystudovaný geograf se snaží komplikovaná a odborná témata šířit srozumitelnou a poutavou formou směrem k široké veřejnosti. Jeho cílem totiž není jen formálně komunikovat za instituci, ale především vysvětlovat, jak vlastně funguje město a co obnáší jeho plánování.

Program

14.05 - 14.50 hod.

Jak získat a na úrovni města nebo kraje obhájit rozpočet na komunikační kampaně

 

Lucie Dosedělová - Zoo Praha (dříve Ústecký kraj)

Petra Kučerová - Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje (dříve Vězeňská služba)

 

Pozice zaměstnance v komunikaci státní správy nebo veřejného sektoru je náročná. Musí umět jednat rychle, srozumitelně a transparentně. Nároky na komunikaci se neustále zvyšují, čemuž musí odpovídat i rozpočet. Jak ho získat a především obhájit? Konkrétní zkušenosti s vámi budou sdílet zkušené a oceňované manažerky komunikace s mnohaletými zkušenostmi.

 

+ Diskuze 15 min.

14.50 - 16.00 hod.

Jaké vybrat nástroje a kanály pro maximálně srozumitelnou komunikaci veřejného úřadu?

 

Ladislav Šticha - Bezpečnostní informační služba (BIS)

Martin Kavka - Hasičský Záchranný Sbor hl. m. Prahy
Petra Vegnerová - Monitora Media
David KotoraTransparency International

Marek Vácha - Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy

 

Získaný a obhájený rozpočet je první polovinou úspěchu. To druhou polovinou je schopnost rozpočet vhodně a efektivně alokovat na jednotlivé nástroje a kanály komunikace. Dozvíte se, jak šířit informace a postupovat při tvorbě komunikačních kampaní, nebo jakými způsoby lze využívat sociální sítě. V neposlední řadě se optikou monitoringu podíváme na to, jak aktivní jsou veřejné instituce ve světě internetu, jaké informace dostávají do médií a jak své komunikační aktivity analyzují.

 

+ Diskuze 15 min.

16.00 - 16.15 hod. Pauza
16.15 - 17.00 hod.

24/7 Jak správně informovat v krizi?

 

Jan Rýdl - Ředitelství silnic a dálnic

Štěpánka Filipová - Ministerstvo průmyslu a obchodu

 

Řada institucí teď musí fungovat pod náporem krize. Jak dobře nastavit komunikační procesy a informace poskytovat tak, aby doputovaly, kam mají a každý jim porozuměl?? Jak eliminovat telefonáty novinářů, a naopak jim nabídnout maximálně proaktivní servis? Řeč bude o krizovém managementu i zpravodajském využívání sociálních sítí v době, kdy je poptávka po informacích obzvlášť vysoká.

 

+ Diskuze 15 min.

17.00 - 18.00 hod.

Jak vnést do projektů kreativitu?

 

Martin Ayrer - Univerzita Karlova

Michal Kuzmiak - Velvyslanectví USA v České republice

Tereza Kosáková - Brainz Studios (dříve Britské velvyslanectví v Praze)

 

Inspirujte se těmi nejlepšími - vítězi komunikační soutěže Zlatý středník. Ukážeme si příklady úspěšných kampaní, ve kterých se podařilo předat informace jednoduše a zajímavě, a pomohly výrazně zlepšit vnímání veřejných institucí.  

 

+ Diskuze 15 min.

Přihlášením na webinář získáte několik benefitů:

► Know-how odborníků, jejichž zkušenosti garantuje profesní organizace PR Klub působící v oboru komunikace již 23 let.
► 
Školení dostupné pro všechny zaměstnance vaší instituce spolu s ukázkami, jak to dělají ti nejlepší z oboru, a otevřenou diskuzí.
► 
Záznam webináře, pomocí kterého můžete zaučit nové zaměstnance na pozicích v komunikaci i příští rok.

Kontakty pro návštěvníky

Místo konání

Microsoft Teams

Kontakt pro účastníky