Mluvčí veřejného, neziskového a soukromého sektoru

Měřítkem kvality úspěšné práce tiskového mluvčího je komplexní soubor dovedností, profesních hodnot a výsledků práce, které konvenují s jeho strategickou, reputační a komunikační činností pro firmu, veřejnou instituci či klienta. Efektivita jeho působení není měřena počtem mediálních výstupů, ale naplňováním vytyčených cílů.

  • Aktivně se podílí na definici komunikačních a PR potřeb organizace, pro kterou pracuje a spolunastavuje její celkovou komunikační a PR strategii
  • Naplňuje komunikační a PR cíle své organizace
  • Počet mediálních výstupů sám o sobě nesvědčí o kvalitě jeho práce (nejcitovanější neznamená nejlepší)
  • Proaktivně vyhledává komunikační příležitosti pro pozitivní profilování zadavatele, nastoluje témata, není pouze reaktivní
  • Úspěšně rozvíjí vztahy s médii, aktivně pracuje s mediální zpětnou vazbou a přijímá adekvátní řešení
  • Zvládá profesionální prezentaci informací (verbální/neverbální komunikace)
  • Kontinuálně rozvíjí své dovednosti a znalosti v rámci nových trendů a komunikačních postupů
  • Uplatňuje strategické myšlení
  • Komunikuje s rozmyslem, pohotově, asertivně a vstřícně
  • Pomáhá předcházet krizové komunikaci, zvládá její řešení
  • Perfektní timemanagement
  • Schopnost navazovat, budovat a udržovat vztahy s médii, v oblast PR atd.
  • Je reprezentativní osobností, která pozitivně ovlivňuje (interně/externě) své okolí
  • Zachovává a rozvíjí etické principy své profese
  • Zvládá stres a napětí (dokáže uklidnit lidi kolem sebe)
  • Je časově flexibilní
  • Má přehled o dění ve firmě, stejně jako v oboru působnosti 

PR tým roku

  • Podávaní jasných a pravdivých informací
  • Dostupnost pracovníků oddělení PR
  • Povědomí o práci novinářů v oddělení PR
  • Rychlost reakce a profesionalita
  • Znalosti / know how zaměstnanců