Oblast Public Relations se často potýká s menšími rozpočty než například marketingová komunikace. Lidé z PR tak musí chybějící budget nahradit o to zajímavějším nápadem, který zarezonuje i v neplaceném mediálním prostoru. Přijďte si poslechnout naše řečníky, kteří Vám pomocí svých case studies ukážou způsoby, jak toho docílit.

Kdo by neznal ikonické posty na sociálních sítích IKEA, které rychle a nápaditě reagují na aktuální dění? Marek Botha spolu s Michaelou Brůhovou z Triadu Vám prozradí zákulisí jejich vzniku. S Janou Karasovou se zas podíváme na to, jak s dobrými nápady bez nutnosti balíku peněz podporovat smysluplnou odlišnost u jedné z nejoblíbenějších značek na trhu – Air Bank. Dále zjistíte, jak snadno a velmi účinně budovat společenskou odpovědnost značky, a to ukázkou projektu Click and Feed od Martiny Hřebíkové, Ženy roku 2017, která spolupracuje s firmou Brit.

V druhé polovině semináře představí úspěšný projekt, který se letos stal absolutním vítězem ceny Lemur, Jitka Cilečková z agentury ADison a Petra Adámková ze zadavatelské Onko unie. A v neposlední řadě se od Terezy Kosákové a Miroslava Ledvinky z British Embassy Prague dozvíte, jak se v 21. století prezentuje britská diplomacie a co stojí za úspěchem jejích příspěvků na sociálních sítích.

Kdo se přijde podělit o své znalosti a dovednosti

Marek Botha

V médiích se pohybuje čtvrtým rokem. Začínal v Triadu pro klienty Velkopopovický Kozel, Pribináček, Chio Chips nebo Philips. Pod hlavičkou Follow Bubble pak navázal na spolupráci s Philips. Ve stejné době zároveň pomáhal rozjet YouTube kanál pro McDonalds CZ a SK. Obsah tohoto kanálu se letos umístil mezi TOP 5 nejoblíbenějšími reklamami na českém YouTube podle Google. V současnosti pracuje jako communication specialist v IKEA, spolupracuje s agenturou, v které začínal a společně se podílejí na rozvoji komunikace na sociálních sítí.

Jitka Cilečková

Jitka Cilečková se na poli PR pohybuje už šest let, předtím pracovala mimo jiné jako redaktorka v regionální redakci Deníku. Věnuje se hlavně projektům na pomezí korporátního a lifestylového PR. Má zkušenosti s komunikací s novináři i vedením integrovaných kampaní pro klienty Pivovar Litovel, Palírna U Zeleného stromu, BOHEMIA SEKT, Asociace českých stavebních spořitelen nebo ONKO Unie.

Jana Karasová

Jana Karasová se oboru Public Relations věnuje deset let. V současné době působí jako tisková mluvčí Air Bank, v minulosti pracovala například v tiskovém oddělení České televize nebo jako konzultantka v PR agentuře Temper Communication. Od dubna 2019 je zároveň členkou Výkonného výboru PR klubu.

Martina Hřebíková

Martina Hřebíková vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, kde se také narodila. Pracuje jako dramaturgyně a scénáristka televizních a internetových pořadů, v minulosti působila i jako moderátorka. Projekt Click and Feed založila v roce 2016 a dodnes s ním pomáhá opuštěným zvířatům v útulcích po celé republice.

Petra Adámková

Více než dvacetileté zkušenosti v oboru PR získala především na straně agentury, nyní pracuje na pozici PR konzultanta. Neziskovému sektoru se věnuje částečně na dobrovolné bázi od roku 2013. Kromě toho, že je ředitelkou ONKO Unie, spolupracuje také s organizací Alfa Human Service, která podporuje pečující. Propojuje tak svět onkologických pacientek a jejich blízkých a využívá PR dovednosti ke zlepšení kvality života obou těchto skupin.

Michaela Brůhová

Michaela působí v reklamní agentuře TRIAD Advertising na pozici Social media brand manager téměř dva roky. Její hlavní náplní práce je starost o značky a jejich jednotnou komunikaci nejen v digitálním prostředí. I za poměrně krátkou dobu si dokázala vybudovat velmi silný vztah ke značce, která se stala i jejím lovebrandem – IKEA. Snaží se ji proto každým dnem posouvat o krok vpřed. K tomu jí pomáhá sbírka schopností jako je kreativita, analytické myšlení a záliba v komunikaci. Michaela se při práci věnuje ještě studiu Marketingových komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Což jen dokazuje její směřování.

Miroslav Ledvinka

Po několika letech působení v komerčních jazykových školách na pozici lektora a překladatele jsem strávil více než čtyři roky v NGO sektoru – jako manažer komunikace české pobočky UNICEF jsem měl možnost podílet se na řadě mimořádně naplňujících projektů. Od roku 2018 mám tu čest být členem PR týmu britského velvyslanectví v Praze, kde od února 2020 zastávám pozici zástupce ředitelky tiskového odboru a mám primárně na starosti komunikaci s britskými občany v ČR, PR projekty v oblasti obrany a celkový dohled nad digitální strategií ambasády.

Tereza Kosáková

Tereza Kosáková vystudovala obor Teorie a kritika na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Ještě během studií na DAMU nastoupila do tiskového oddělení se specializací na digitální diplomacii. Připravovala digitální komunikační plány pro návštěvu tehdejšího ministra zahraničí Borise Johnsona nebo prince Edwarda, hraběte z Wessexu. Pro tehdejší velvyslankyni Jan Thompsonovou vytvořila virální senzaci #ChristmasActually, za kterou obdržela cenu za PR v kategorii Digital & Social Media. Současnému velvyslanci Nicku Archerovi pomohla stát se nejsledovanějším zahraničním diplomatem v ČR během prvního roku jeho diplomatické mise. V současnosti působí jako PR & Marketing Director ve společnosti Brainz Studios. 

Marek Botha

V médiích se pohybuje čtvrtým rokem. Začínal v Triadu pro klienty Velkopopovický Kozel, Pribináček, Chio Chips nebo Philips. Pod hlavičkou Follow Bubble pak navázal na spolupráci s Philips. Ve stejné době zároveň pomáhal rozjet YouTube kanál pro McDonalds CZ a SK. Obsah tohoto kanálu se letos umístil mezi TOP 5 nejoblíbenějšími reklamami na českém YouTube podle Google. V současnosti pracuje jako communication specialist v IKEA, spolupracuje s agenturou, v které začínal a společně se podílejí na rozvoji komunikace na sociálních sítí.

Jitka Cilečková

Jitka Cilečková se na poli PR pohybuje už šest let, předtím pracovala mimo jiné jako redaktorka v regionální redakci Deníku. Věnuje se hlavně projektům na pomezí korporátního a lifestylového PR. Má zkušenosti s komunikací s novináři i vedením integrovaných kampaní pro klienty Pivovar Litovel, Palírna U Zeleného stromu, BOHEMIA SEKT, Asociace českých stavebních spořitelen nebo ONKO Unie.

Jana Karasová

Jana Karasová se oboru Public Relations věnuje deset let. V současné době působí jako tisková mluvčí Air Bank, v minulosti pracovala například v tiskovém oddělení České televize nebo jako konzultantka v PR agentuře Temper Communication. Od dubna 2019 je zároveň členkou Výkonného výboru PR klubu.

Martina Hřebíková

Martina Hřebíková vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze, kde se také narodila. Pracuje jako dramaturgyně a scénáristka televizních a internetových pořadů, v minulosti působila i jako moderátorka. Projekt Click and Feed založila v roce 2016 a dodnes s ním pomáhá opuštěným zvířatům v útulcích po celé republice.

Petra Adámková

Více než dvacetileté zkušenosti v oboru PR získala především na straně agentury, nyní pracuje na pozici PR konzultanta. Neziskovému sektoru se věnuje částečně na dobrovolné bázi od roku 2013. Kromě toho, že je ředitelkou ONKO Unie, spolupracuje také s organizací Alfa Human Service, která podporuje pečující. Propojuje tak svět onkologických pacientek a jejich blízkých a využívá PR dovednosti ke zlepšení kvality života obou těchto skupin.

Michaela Brůhová

Michaela působí v reklamní agentuře TRIAD Advertising na pozici Social media brand manager téměř dva roky. Její hlavní náplní práce je starost o značky a jejich jednotnou komunikaci nejen v digitálním prostředí. I za poměrně krátkou dobu si dokázala vybudovat velmi silný vztah ke značce, která se stala i jejím lovebrandem – IKEA. Snaží se ji proto každým dnem posouvat o krok vpřed. K tomu jí pomáhá sbírka schopností jako je kreativita, analytické myšlení a záliba v komunikaci. Michaela se při práci věnuje ještě studiu Marketingových komunikací na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Což jen dokazuje její směřování.

Miroslav Ledvinka

Po několika letech působení v komerčních jazykových školách na pozici lektora a překladatele jsem strávil více než čtyři roky v NGO sektoru – jako manažer komunikace české pobočky UNICEF jsem měl možnost podílet se na řadě mimořádně naplňujících projektů. Od roku 2018 mám tu čest být členem PR týmu britského velvyslanectví v Praze, kde od února 2020 zastávám pozici zástupce ředitelky tiskového odboru a mám primárně na starosti komunikaci s britskými občany v ČR, PR projekty v oblasti obrany a celkový dohled nad digitální strategií ambasády.

Tereza Kosáková

Tereza Kosáková vystudovala obor Teorie a kritika na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Ještě během studií na DAMU nastoupila do tiskového oddělení se specializací na digitální diplomacii. Připravovala digitální komunikační plány pro návštěvu tehdejšího ministra zahraničí Borise Johnsona nebo prince Edwarda, hraběte z Wessexu. Pro tehdejší velvyslankyni Jan Thompsonovou vytvořila virální senzaci #ChristmasActually, za kterou obdržela cenu za PR v kategorii Digital & Social Media. Současnému velvyslanci Nicku Archerovi pomohla stát se nejsledovanějším zahraničním diplomatem v ČR během prvního roku jeho diplomatické mise. V současnosti působí jako PR & Marketing Director ve společnosti Brainz Studios. 

Program

13.00 - 13.15 hod. Úvod - Nízký rozpočet a jeho efektivita

Michaela Pišiová, ředitelka PR Klubu

13.15 - 13.55 hod.

Jak velmi jednoduše a zároveň chytře budovat CSR

  

Martina Hřebíkovázakladatelka projektu Click and Feed

 

Projekt Click and Feed založila Martina Hřebíková proto, že už nechtěla jen nečinně přivírat oči u smutných příběhů opuštěných zvířat a cítila, že jim musím začít pomáhat aktivně. Spojila se tak se značkou Brit a vytvořila platformu, díky které mají lidé možnost pomoci tisícům zvířat v nouzi pouhým kliknutím. Martina s projektem slaví úspěchy nejen u 32 tisíců milovníků zvířat ve své Facebook skupině, ale také v médiích a soutěži Žena roku, kde se umístila v roce 2017 na 1. místě.

 

13.55 - 14.35 hod.

Síla responzivních příspěvků na sociálních sítích

 
Marek Botha, Social Media Manager, IKEA Group

Michaela Brůhová, Triad

 

V retailovém prostředí je klíčová rychlost, adaptabilita a schopnost zaujmout zákazníka. Přinášíme vám inspiraci jak dělat kampaně tak, abyste tyto prvky dokázali přenést i do digitálního prostředí. Ne z pohledu brandu, který chce prodat, ale z pohledu zákazníka, který se chce pobavit a inspirovat. Naše přednáška přináší pohled agentury a klienta, kteří mají stejný cíl – ukázat, jak může i velká firma být schopna rychle reagovat (řádově v několika hodinách) na společenské dění a budovat kontextuální příběh, který IKEA provází od jejího vzniku. Přednáška je jedním příběhem značky ve světě sociálních médií.   

14.35 - 15.15 hod.

Smysluplná odlišnost

 

Jana Karasová, tisková mluvčí, Air Bank

 

Novináři dostávají desítky tiskových zpráv denně. Jak zařídit, aby je vaše sdělení upoutalo? Občas stačí jen vtipná maličkost, která pomůže, abyste se odlišili od konkurenční zprávy.

 

15.15 - 15.30 hod.

Coffee break

15.30 - 16.10 hod.

Nejsme na odpis aneb Výzvy nízkonákladových kampaní


Jitka Cilečková, Account Manager, ADison

Petra Adámková, ředitelka, Onko Unie

 

Jak se díky kampani s nížším rozpočtem podařilo zpřístupnit léčbu pacientkám s metastatickou rakovinou prsu? A co vlastně je levná kampaň? Poslechněte si pozadí vzniku práce, která se stala absolutním vítězem ceny Lemur 2019, a to jak ze strany zadavatele Onko unie, tak agentury ADison.

 

16.10 - 16.50 hod.

Britská diplomacie ve 21. století

 

Miroslav Ledvinka, Press and Public Affairs Officer, British Embassy Prague

Tereza Kosáková, Social Media Officer, British Embassy Prague

 

I královna Alžběta II. používá sociální sítě. V roce 2014 odeslala svůj první tweet, v roce 2019 přidala první příspěvek na Instagram. Jak se proměňuje britská diplomacie a proč je znalost sociálních sítí jednou z hlavních diplomatických dovedností 21. století. Příklady obsahu (nejen) britského velvyslance v Praze Nicka Archera, který je v současnosti nejsledovanějším zahraničním diplomatem v ČR.

16.50 - 17.00 hod.

Shrnutí semináře a networking

Kontakty pro návštěvníky

Místo konání

IPSOS, Slovanský dům - vchod E
Na Příkopě 22
Praha